اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس در افغانستان شد

به دنبال توقف مذاکرات میان آمریکا و طالبان و افزایش بی ثباتی‌ها در افغانستان، اتحادیه اروپا خواستار آتش بس در این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، مقامات اتحادیه اروپا روز یکشنبه (امروز) خواستار آتش‌بس در افغانستان شدند و گفتند که توقف مذاکرات میان آمریکا و طالبان فرصتی را برای فشار مجدد جهت ایجاد یک آتش‌بس، فراهم می‌کند.

براساس گزارش شبکه خبرگزاری فرانسه، «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان گفت: «یک آتش‌بس نشانه و تضمینی برای حسن نیت و آمادگی جهت عادی‌سازی این روابط است.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حمله طالبان، ماه گذشته مذاکره با طالبان را «مرده» اعلام کرد. قرار بود نمایندگان طالبان برای نهایی کردن توافق صلح به «کمپ دیوید» رفته و با ترامپ دیدار کنند.

پس از آن طالبان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به گفته‌های ترامپ اعلام کردند، آمریکا ابتدا جنگ را در افغانستان آغاز کرده و اکنون به‌دنبال بهانه‌های دروغین برای ماندن در آن است.

از طرفی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک در نشست خبری با نخست وزیر استرالیا گفته بود که تنها دلیل لغو مذاکرات با طالبان نپذیرفتن آتش‌بس از سوی آنها (طالبان) بوده است.

کد خبر: 1030813

وب گردی

وب گردی