چه کسانی واکسن آنفلوانزا بزنند/توصیه به زائران بازگشته از کربلا

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، اواخر مهر تا اوایل آبان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیور ، مسعود مردانی افزود: برای افرادی که در معرض خطر بیماری آنفلوانزا و عوارض ناشی از آن هستند، تزریق واکسن باید هر چه سریع تر در فصول سرد پاییز و زمستان انجام شود.

وی ادامه داد: افراد بالای ۶۵ سال، بیماران قلبی عروقی، کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله، زنان باردار، کادر پزشکی، افراد چاق و مبتلایان به بیماری های صعب العلاج (دیابت، بیماری های مزمن کلیوی، سرطان و بیماران پیوندی) جزو گروه های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا و عوارض ناشی از آن قرار دارند.

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا با بیان این مطلب که در صورت ابتلا به آنفلوانزا دچار عوارض جبران ناپذیر وحتی ممکن است مرگ شوند، تاکید کرد: تمام این افراد باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

مردانی ضمن تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی به زائران بازگشته از مراسم اربعین، تصریح کرد: در صورت بروز علائمی نظیر تب، بدن درد، دردهای استخوانی عضلانی، سرفه و آبریزش بینی از دست دادن، بوسیدن و در آغوش کشیدن بستگان خویش خودداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت شستشوی مرتب دستها در کاهش ابتلا به بیماری گفت: براساس نتایج مطالعات صورت گرفته در ژاپن، حتی شستشوی دست به مدت ۳۰ ثانیه با آب لوله کشی معمولی باعث از بین رفتن اثر بیماریزایی ویروس آنفلوآنزا و مانع انتقال بیماری از بیمار به دیگران می شود.

مردانی، به تمامی زائران، گفت: در صورتی که تب، لرز و علائم بیماری آنها بیش از ۳ روز به طول انجامید، حتما به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا داروی ضد ویروسی اختصاصی برای آنها تجویز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030828

وب گردی

وب گردی