اسکان بیش از ۶۰۰ هزار زائر در مواکب ایرانی یک روز بعد از اربعین

نماینده کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه در وزارت کشور، گفت: بیش از ۶۰۰ هزار ایرانی و غیر ایرانی یک روز بعد از اربعین در مواکب مستقر در عراق و ایران پذیرایی و اسکان داده شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا شیخانی گفت: در راستای تعظیم شعائر اسلامی و تکریم زوار حضرت سید الشهداء (ع) کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی به ریاست حسن پلارک با تبیین تمهیدات متعدد توانسته است بیش از ۲۵۰۰ موکب را در داخل و خارج از کشور جهت ارتقاء کیفیت پذیرائی و اسکان زوار ساماندهی کند .

وی افزود: در اربعین امسال با توجه به برنامه هایی که در این راستا در قالب جلسات و بازدیدها انجام شده بود برای رفاه حال زوار تا سه روز بعد از اربعین مواکب منتخب در عراق و ایران به فعالیت ادامه می‌دهند.

۸۰ درصد از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند

نماینده کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه در وزارت کشور تصریح کرد: تا به این لحظه بیش از ۸۰ درصد از زوار ایرانی به کشور بازگشته اند.

شیخانی گفت: بر اساس آخرین آمار استخراجی بیش از20 میلیون نفر از تاریخ پنجم ماه صفر از امکانات اسکان مواکب ایرانی در عراق و ایران استفاده کرده اند.

بر اساس آخرین آمار استخراجی بیش از20 میلیون نفر از تاریخ پنجم ماه صفر از امکانات اسکان مواکب ایرانی در عراق و ایران استفاده کرده اند

مرزهای شلمچه و چذابه برخلاف بارندگی‌ها آماده پذیرایی از زائران هستند

وی ادامه داد: با وجود بارندگی در مرزهای شلمچه و چذابه اسکان و ‌پذیرایی از زوار در مرزهای غربی کشور کماکان ادامه دارد و زائرانی که در راه بازگشت به کشور هستند نگران اسکان و غذای گرم در مبادی ورودی کشور نباشند.

مدیر برنامه ریزی معاونت فرهنگی و ‌مشارکتهای مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: این روند در باقی مواکب ایرانی مستقر در شهرهای عراق تا سه روز آینده و در مرزهای غربی کشور تا چهار روز آتی ادامه دارد.

اسکان بیش از ۶۰۰ زائر در مواکب ایرانی یک روز بعد از اربعین

شیخانی با اشاره به هماهنگی‌هایی در حال انجام برای اینکه زوار ایرانی در عراق بتوانند از خدمات مواکب استفاده کنند، گفت: گزارش گیری در عراق با وجود قطعی اینترنت و تلفن به شدت سخت است اما ما ‌شبانه روزی در حال پیگیری هستیم تا هموطنانمان در عراق بتوانند از خدمات مواکب ایرانی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی بیش از ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی یک روز بعد از اربعین در مواکب مستقر در عراق و ایران پذیرایی و اسکان داده شده اند.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1030844

وب گردی

وب گردی