مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 29 مهرماه

«پیشنهادهایی برای نخبگی تراز انقلاب، تجهیز 2 ساختمان آموزشی برای اسکان زائران در مهران و دهلران و انتقاد جمعی از تشکل‌های دانشجویی درباره تشکیل وزارت بازرگانی» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 29 مهر به شرح زیر است:

پیشنهادهایی برای نخبگی تراز انقلاب

خبرنگار روزنامه «فرهیختگان» در این عنوان، ۱۰ دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان علمی کشور را بررسی کرده است. از مهم‌ترین عناوین این گزارش می‌توان به نقش‌آفرینی نخبگان جوان در اقتصاد، تعمق بر مفهوم نخبگی، همراهی علم با تزکیه، لزوم توجه نخبگان به پژوهش و شرکت در اردوهای جهادی اشاره کرد.

تجهیز 2 ساختمان آموزشی برای اسکان زائران در مهران و دهلران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در این عنوان روزنامه فرهیختگان از تجهیز ساختمان آموزشی برای اسکان زائران در مهران و دهلران خبر داد. محمد میرزایی‌حیدری در این باره گفت: در شهر دهلران و در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نیز موکب دیگری شامل ایستگاه صلواتی، اسکان موقت و پارکینگ راه‌اندازی می‌شود و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امکانات فراهم‌شده استفاده کنند، ما در تمام موکب‌ها از دانشجویان برای خدمات‌رسانی استفاده خواهیم کرد که این کار با مدیریت بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان صورت خواهد گرفت، یعنی تمام اقدامات تحت‌نظارت دانشجویان است و دانشگاه فقط تجهیزات را فراهم کرده است.

انتقاد جمعی از تشکل‌های دانشجویی درباره تشکیل وزارت بازرگانی

این عنوان روزنامه فرهیختگان به انتقاد جمعی از تشکل‌های دانشجویی درباره تشکیل وزارت بازرگانی پرداخته است. ۳۸ بسیج دانشجویی و طلبگی استان تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان خواستند تا این شورا با استرداد مصوبه اخیر مجلس مبنی‌بر تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، از ایجاد اختلال در روند فعالیت‌های اقتصادی کشور و همچنین نقض صریح قوانین و اسناد بالادستی جلوگیری کند. در بخشی از این نامه آمده است: «تشکیل وزارت بازرگانی مشخصا تشکیلات جدیدی را به‌همراه ایجاد چهار تا پنج معاونت در ساختار دولت ایجاد خواهد کرد که از این جهت با اصل هفتادوپنجم قانون اساسی که ذکر کرده: «طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان درخصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل‌طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد»، مغایرت دارد و لازم است دولت به‌جای استفاده از تعابیر کلی و مبهم بیان‌شده در تبصره4 طرح مذکور، به‌طور شفاف محل تامین هزینه‌های وزارتخانه پیشنهادی را تبیین کند.»

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 29 مهرماه به شرح زیر است:

زمان برگزاری کنکور دکتری 99 تغییر کرد

این عنوان روزنامه آفرینش، به تغییر زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال 1399 به دلیل تقارن با انتخابات مجلس پرداخته است. بر اساس اعلام سازمان سنجش با توجه به اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 98 برگزار خواهد شد تاریخ برگزاری آزمون دکتری سال 1399 از تاریخ 2 اسفند به تاریح جمعه 9 اسفند 98 موکول شد.ثبت نام برای آزمون دکتری تخصصی سال 99 از 6 آذر آغاز می شود و تا 12 آذر 98 ادامه دارد.همچنین ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 99 از 16 آذر آغاز می‌شود و آزمون در 28 و 29 فروردین ماه سال 99 برگزار خواهد شد.کنکور سراسری سال 99 به عنوان مهمترین آزمون کشوری در روزهای 12 و 13 تیرماه برگزار خواهد شد.ثبت نام در این آزمون از 16 بهمن آغاز می‌شود.

تمدید مهلت شرکت در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

این عنوان روزنامه آفرینش، به تمدید مهلت ثبت نام بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی پرداخته است. اصغر عبادی فر دبیر هیئت اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی درباره مهلت ثبت‌نام در این جشنواره بیان کرد:با توجه به استقبال داوطلبان جهت شرکت در این دوره از جشنواره، مهلت ثبت نام تا 10 آبان 98 تمدید شد. فرآیند ثبت نام با عضویت در سامانه جشنواره رازی و ارسال آثار بصورت الکترونیکی انجام می‌شود و علاقمندان جهت ثبت نام می‌توانند به آدرس الکترونیکی razi.hbi.ir و یا razi.research.ac.ir مراجعه و نسبت به ارسال مدارک اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030847

وب گردی

وب گردی