برای فرار از هیاهوی زندگی به سری‌لانکا بروید

برنامه‌ای برای سفر به سرزمین زیبای سری‌لانکا ندارید؟ سری‌لانکا سرزمین زیبایی‌ها، شما را حیرت‌زده می‌کند تا مقصدی رویایی‌تر از اینجا برای سفر نیابید.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز ، سری‌لانکا سرزمین شگفت‌انگیزی ست که باید از آن به عنوان موزه طبیعی جهان نام برد. همه چیز در اینجا گردشگران را به حیرت وا می‌دارد؛ از تخت سنگ‌های عظیمی که در وسط جنگلی سبز قد برافراشته تا فیل‌های وحشی که مسیر ناهموار تپه‌ها را بالا می‌روند.

اینجا سری‌لانکاست؛ جایی که ماجراجویان طبیعت گردی، عاشق اکوسیستم جاری در آن هستند و گروهی عازم آن می‌شوند تا حیات زنده جهان را با تمام وجود خود حس کنند. البته همه چیز به همین جنگل‌های بارانی ختم نمی‌شود. این سرزمین پدیده‌های بسیاری را آماده کرده تا همه گردشگران، حتی سخت پسندان را هم جلب خود کند. سواحل درخشان، دریاچه‌های زلال، تپه‌های مه آلود، رشته کوه‌های طویل و مزارع چای از دیگر موهبت‌های این کشور است.

علاوه بر این‌ها در اینجا نمونه‌های بارزی از آثار باستانی قابل رویت است و همچنین فرهنگ غنی این کشور، راه را برای برگزاری مراسم‌ سنتی باز گذاشته است. تور هند و سری‌لانکا بهترین ایده برای شرکت در جشن‌های عجیب و غریب است.

شگفتی‌های طبیعی سری‌لانکا

سیگیرییا

منطقه باستانی سیگیرییا همچون یک رویای زیبا می‌ماند. در ارتفاع 200 متری و بر روی تخت سنگی بزرگ، قلعه‌ای باشکوه ساخته شده است که زیر آن دشت زیبایی از باغ و درخت، روییده است.

این قلعه در منطقه سیگیرییا قرار دارد و در فراز آن یک منظره 360 درجه‌ای از شهر در اختیار شما قرار می‌گیرد که بسیار شگفت انگیز است.

سرزمین هیل

به سمت مرکز سری‌لانکا که سفر کنید هوا کمی خنک‌تر می‌شود و به مزارع سرسبز چای می‌رسید. منظره حاکم بر این منطقه خارق العاده است. کوه و دریاچه در یک طرف هیل خودنمایی می‌کند و آبشارهای درخشان در طرف دیگر آن. کارخانه‌های متعدد چای هم در اینجا دیده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بازدیدی داشته باشید.

سواحل

رفتن به سواحل از واجبات تور سری‌لانکا محسوب می‌شود. تنوع سواحل باعث شده که گردشگران برای تفریح کردن، انتخاب‌های بیشماری داشته باشند.

یک ساحل آرام با ماسه‌های درخشان یا یک ساحل با موج‌های افسارگسیخته؟ انتخاب با شماست که از کدام یک لذت می‌برید.

حیات وحش

تعداد پارک‌های ملی سری‌لانکا بسیار زیاد است که در این بین حیات وحش سهم بسزایی دارد. فیل، پلنگ و طاوس، فراوانی بیشتری در طبیعت این کشور دارند.

بهترین راه برای لمس این حیات وحش رفتن به پارک‌های ملی و سافاری است. بازدیدکنندگان می‌توانند در غالب یک کمپ، اقامتی در این مکان‌ها داشته باشند تا کاوش‌های طبیعت گردی خود را به‌صورت کامل انجام دهند.

البته اگر هیچ هیجانی از حیات وحش دریافت نمی‌کنید دل به دریا بزنید تا دلفین و نهنگ‌های خاص اینجا را مشاهده کنید.

خلیج کوچک آروگام

اگر به دنبال خاطره سازی هستید؛ اینجا دقیقا مکانی ست که شما باید باشید.

خلیجی آرام با تفریحات فراوان، که کسی را دست خالی به خانه نمی‌فرستد. مواج سواری، حمام آفتاب، تماشای کروکودیل‌ها، پارک‌های ملی و موارد بسیار دیگری ازجمله تفریحات این ساحل است.

اقامت در خانه‌های درختی

مردم بومی در گذشته به علت درامان ماندن از شر فیل‌های وحشی و دیگر حیوانات، بر بالای درختان برای خود کلبه‌های چوبی می‌ساختند. در زمان حال، گردشگران برای تنوع در سفر علاقه زیادی به اقامت در این کلبه‌ها پیدا کرده‌اند و تعداد آن‌ها در سری‌لانکا رو به افزایش است.

این کلبه‌ها بسیار منحصربه‌فرد و خاص ساخته شده و منظره آن رو به تپه‌های سرسبز است.

اماکن تاریخی سری‌لانکا

از تاریخ کهن و اقوام سنتی این کشور دور نیست که در کنار طبیعت فراخ؛ اماکن باستانی دیدنی برای بازدید داشته باشند.

شهر مقدس انورادهاپورا

شهر انورادهاپورا اولین پایتخت باستانی سری‌لانکا بوده است که هنوز هم جز یکی از مراکز مذهبی بودایی بشمار می‌آید. این شهر در شمال پایتخت فعلی یعنی کلمبو قرار دارد.

هر ساله راهبان دین بودا برای عبادت و نیایش راهی این شهر مقدس می‌شوند و از مراکز مذهبی کنار رودخانه بازدید می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین درختان بودایی در انورادهاپورا قرار دارد.

این شهر ثبت میراث جهانی یونسکو شده است.

شهر باستانی پولونارووا

این شهر دومین پایتخت باستانی این سرزمین است که آثار به جای مانده از آن به قرون بسیار گذشته باز می‌گردد. جاذبه توریستی دیگر این منطقه "شهر باغ" است که قدمت آن متعلق به قرن دوازدهم میلادی است. این شهر هم در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

برای اطلاع از تورهای پاییزی و یا حتی تور نوروز، می‌توانید به سایت آژانس هواپیمایی ستاره ونک مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88880000-021 تماس حاصل نمایید.

کد خبر: 1030854

وب گردی

وب گردی