دانشگاه شهید بهشتی بیمارستان هزار تختخوابی تأسیس می‌کند

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد آقاجانی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی(ره) که امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: به دوست و برادرم زالی، ریاست دانشگاه را تبریک می‌گویم. من در چهار دوره با وی هم‌دوره بودم. دوره اول، زمان دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود. دوره دوم زمان ریاست وی در دانشگاه بود که ریاست بیمارستان امام حسین(ع) برعهده من بود.

وی ادامه داد: در دوره سوم مسئولیت درمان کشور برعهده من بود که همکاری فوق‌العاده و دور از تنشی داشتیم. دوره چهارم نیز ریاست دو ساله من بر دانشگاه بود که از وجود وی بهره بردم.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: فرصتی کوتاه برای خدمت در دانشگاه بزرگ علوم پزشکی شهید بهشتی داشتم. استادان برجسته و دانشجویان نخبه‌ای در این دانشگاه حضور دارند. مهم‌ترین مسئله برای موفقیت، برنامه‌ریزی درازمدت است. وقتی دو سال پیش شروع به کار کردیم، با تورم نیروی انسانی مواجه بودیم که هزینه سنگینی به دانشگاه وارد می‌کرد. هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی، دانشگاه را زمین‌گیر کرده بود.

آقاجانی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های علمی هم افت محسوسی حتی در قیاس با دانشگاه‌های تیپ ۲ داشتیم. دانشگاه ما پردیس مرکزی ندارد. در فعالیت سه دهه‌ای دانشگاه نتوانستیم یک بیمارستان دانشگاهی جدید بسازیم. بیمارستان‌ها قدیمی و فرسوده هستند و مدیریت آنها به‌دلیل فقدان نظام اطلاعاتی جامع، سنتی است.

وی افزود: اصلاح ساختار منابع انسانی و مالی در دستور کار قرار گرفت،‌ همچنین سیستم اطلاعاتی هوشمندی را به‌کار گرفته شد. پرونده اطلاعاتی بیماران برای نخستین بار تکمیل شده و اطلاعاتی مانند رادیولوژی به‌صورت آنلاین در اختیار قرار گرفت تا تبادل الکترونیک اسناد با سازمان‌هایی مثل بیمه اتفاق بیفتد.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بهبود ۲۱درصدی اقتصاد بیمارستان‌ها و کاهش ۱۵‌درصدی هزینه داروها از جمله اتفاقات مثبت در زمان مدیریت ما بود. صرفه‌جویی جدی در هزینه‌ها توانست ما را در شرایط سخت اقتصادی، سر پا نگه دارد. بدهی دانشگاه از هزار و ۳۰۰ میلیارد به ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

آقاجانی افزود: بزرگترین پروژه تاریخ دانشگاه را کلید زدیم و ۴۴ هکتار زمین در نقطه‌ای ممتاز از وزارت دفاع خریداری کرده و با املاک مازاد دانشگاه، تهاتر کردیم. ۳۰۰ میلیارد تومان وام گرفتیم و به‌زودی دانشگاه علوم پزشکی برای نخستین بار در فضایی متمرکز قرار خواهد گرفت. بیمارستانی هزار تختخوابی را در این مکان تاسیس خواهیم کرد که مجوز تاسیس آن از شورای اقتصاد گرفته شده است.

آقاجانی یادآور شد: زمینی به مساحت چهار هکتار برای توسعه دانشگاه در آینده خریداری شده است. توانسته‌ایم بودجه عمرانی دانشگاه را چهار برابر کنیم. البته همچنان نیاز به رفع نیاز دانشگاه در امر بودجه داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه نیاز به آزمایشگاه پیشرفته داشت که یک مگالب (MegaLab) تاسیس کردیم. در حوزه بهداشت نیز دستاوردهای خوبی داشتیم. در بحث آموزش پزشکی که رکن اصلی دانشگاه است، به دلایل مختلف شاهد افت کیفی بودیم. تمام ارکان دانشگاه برای اصلاح وضعیت تلاش کرده و برای نخستین بار، نقشه تمایز تدوین و جذب هیئت علمی هدفمند شد.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آموزش در اولویت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفت. همت بزرگی لازم بود تا عقب‌ماندگی دانشگاه جبران شود. نتیجه تلاش همکاران بی‌نظیر بود و در آزمون بورد تخصصی ۹۸ نه‌تنها از حد متوسط فراتر رفتیم؛ بلکه ۲۱درصد نیز رشد داشتیم.

آقاجانی خاطرنشان کرد: رشد ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان و انعقاد قرارداد با دو دانشگاه صنعتی از دیگر اقدامات بود. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های هلند، مجارستان و روسیه داشتیم که گوشه‌ای از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دو سال گذشته محسوب می‌شود.

گفتنی است مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030859

وب گردی

وب گردی