تدوین برنامه جامع عملیاتی 500 روزه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین برنامه جامع عملیاتی 500 روزه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زالی در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی شهید بهشتی که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: وزیر بهداشت در روزگاری نه‌چندان دور در یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهجور مانده بود و خوشحالم اکنون سکاندار بهداشت و درمان کشور است.

وی ادامه داد: از محمد آقاجانی، برادر سختکوشم تشکر می‌کنم. وی در تمام مسئولیت‌ها وجهه مقبولی داشت و تجربیات خود را به‌مدت دو سال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار داد. مفتخرم به‌اشکال مختلف در خدمت وی و دانشگاه بودم. از وی خواهش می‌کنم مرا در اداره دانشگاه تنها نگذارد.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر؛ یعنی ۷ درصد جامعه خدمات سلامت خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت می‌کنند. ۴۶.۵ درصد جمعیت شهر تهران نیز در این قالب قرار می‌گیرند.

زالی خاطرنشان کرد: شاید عجیب باشد که بدانید پنج هزار نفر در تهران، خدمات عشایری را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت می‌کنند. حدود ۱۲۶ هزار شاغل در خدمات عمومی داریم.

وی افزود: متاسفانه ۱۲۲ کارخانه مواد غذایی زیرمجموعه دانشگاه در حال حاضر تعطیل هستند. در ابعاد دانشی هم دومین تولیدکننده بزرگ محتوای آموزشی در کشور هستیم. ۶درصد از اعضای هیئت علمی ما جزو هیئت علمی پژوهشی هستند که می‌تواند به بازآفرینی دانشگاه کمک کند.

زالی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حدود ۱۷ خوابگاه دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در آنها ساکن هستند. چهار تشکل دانشجویی با سلایق سیاسی متفاوت مشغول به فعالیت هستند و تکثر سلایق، یکی از برنامه‌های ماست. اگر دانشجو بتواند آزادانه حرف بزند، فردا تبدیل به مدیری جسور خواهد شد.

وی ادامه داد: رتبه دانشگاه ما در جشنواره رازی معمولا دوم است. در امر پژوهش پیشرو بوده‌ایم و حدود ۷۱ مرکز در دانشگاه وجود دارد. بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان تایید شده‌ است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۷۵ بیمارستان در حیطه جغرافیایی ماست. از بخش خصوصی تشکر می‌کنم که هیچ‌وقت رقیب ما نبوده و همیشه کمک‌مان کرده است. بیشترین چگالی انجام جراحی مغز نیز مربوط به دانشگاه ما بوده است.

زالی تاکید کرد: بیشترین داروخانه‌ها و حتی عطاری‌ها هم زیرمجموعه ما هستند که البته ۳۵۲ عطاری از جمع ۵۵۰ عطاری به‌صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند که نظارت را سخت می‌کند. بیشترین محصولات زارعی هم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که وظیفه ما در قبال امنیت غذایی را دشوارتر می‌کند.

وی افزود: برنامه جامع عملیاتی ۵۰۰ روزه‌ای را تدوین خواهیم کرد که مقابل وزیر بهداشت رونمایی خواهد شد. در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عرق به اعتلای دانشگاه بین پرسنل موج می‌زند که بزرگترین سرمایه دانشگاه محسوب می‌شود، هرچند وضعیت معیشتی برای مردم از جمله پرسنل دانشگاه سخت است. هر هزار و ۴۰۰ استاد این دانشگاه، شایستگی ریاست بر دانشگاه را دارند.

زالی بیان کرد: دو واژه مهم علم‌آموزی و آموزش در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری تبیین شده که حکم مانیفست برای دانشگاه‌ها را دارد. در شرایط تحریم، دانشگاه‌های علوم پزشکی وظیفه سنگینی دارند تا تلخکامی ناشی از تحریم را به مردم منتقل نکنند. امروز روز تلاش، حرکت و امید در دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: تراز مدیریتی جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها بالاست و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه پیشرو هستند. تاکنون برنامه‌های بهداشتی ما محله‌محور بوده و اکنون باید به داخل خانه‌ها منتقل شود که تدابیر مدیریتی لازم دارد. حدود ۵۶۰ هزار سفیر سلامت داریم که کار بزرگ ملی را انجام داده و خانم خانه را به‌عنوان محور خانواده، آموزش داده و توانمندسازی کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بحث دیگر حرکت به سوی جامعه‌محور کردن آموزش پزشکی است. این شرایط در دانشگاه ما متفاوت است. لازم است در جلسه‌ای با وزیر، برنامه خود را برای ایجاد اصلاحات بیان کنیم. طرحی در پاکدشت با نام دستان بهشتی اجرا شد که تجربه بسیار خوبی بود و قصد داریم به شکل مبسوط ادامه دهیم.

زالی در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: سهم ما حدود ۸۹۰ میلیارد تومان از بودجه است، نمایندگان مجلس در این جلسه حضور دارند و درخواست می‌کنم سه درصدی که کسر می‌شود، به دانشگاه‌ها بازگردد. می‌دانیم دولت در شرایط سختی قرار دارد؛ اما امیدوارم مجلس به ما کمک کند. ۵۶ درصد سهم بودجه‌ای خود را تاکنون دریافت نکرده‌ایم. از طرف دیگر ۸۷۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب داریم. برای پرداخت معوقات به ۲۳۰ میلیارد تومان تا پایان شهریور نیاز داریم.

گفتنی است مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030862

وب گردی

وب گردی