تولید موکت‌های ایرانی ضد آتش با فناوری‌ نانو

یک شرکت دانش بنیان درصدد همکاری مشترک با یک شرکت تولید کننده است که موکت هایی با خاصیت ضد آتش با فناوری نانو تولید کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، در طول یک سال گذشته، یک همکاری مشترک بین یک شرکت دانش بنیان و تولیدکننده موکت منجر به تولید موکت‌های آنتی‌باکتریال شده است. شرکت تولیدکننده موکت بعد از موفقیت در تولید موکت آنتی‌باکتریال به دنبال ایجاد خواص ضدآتش و آنتی‌استاتیک در موکت‌ها با استفاده از فناوری‌نانو است.

سیامک سلیمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان گفت: بعد از یک سال برنامه‌ریزی و تحقیق روی کاربرد نانومواد در حوزه موکت‌های صنعتی و خانگی، ما در این شرکت نانوذرات اکسید روی در اختیار شرکت تولیدکننده قرار دادیم تا با استفاده از این نانومواد موکت‌هایی با خواص آنتی‌باکتریال ایجاد شود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه گفت: ما در فاز اول ۵۰ کیلوگرم نانومواد را تحویل دادیم تا موکت‌های نانویی را تولید کند. در مرحله دوم فروش نیز قرار است ۲۰۰ کیلوگرم از این نانومواد را تحویل بدهیم.

وی ادامه داد: قدم بعدی در این پروژه همکاری مشترک، ایجاد خواص آنتی‌استاتیک و ضدآتش در موکت‌ها با استفاده از نانومواد است که کار تحقیقاتی روی این پروژه نیز آغاز شده و در حال حاضر تحقیق و توسعه برای رسیدن به این دو هدف با استفاده از فناوری‌نانو در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030867

وب گردی

وب گردی