معاون جدید پژوهشی و فناوری  واحد بندرعباس منصوب شد

طی حکمی از طرف دکتر احسان کامرانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان دکتر علیرضا سایبانی به سمت معاون پژوهش و فناوری واحد بندرعباس منصوب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، در حکمی از سوی احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس، علیرضا سایبانی به سمت معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی منصوب شد.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با بیان اینکه در جوامع مدرن پژوهش به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه همه‌جانبه به شمار می‌رود، گفت: امروز دانشگاه‌ها باید به عنوان رکن اصلی توسعه با نگاهی پژوهش‌محور در راستای کارآفرینی و تولید علم حرکت کنند.

محسن دهقانی بر نقش پژوهش به‌عنوان عاملی مهم در حل مشکلات جامعه تأکید کرد و افزود: رسالت دانشگاه ورود به بطن جامعه و حل مشکلات مردم است که این مهم جز تکیه بر محور پژوهش امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز رشد در استان هرمزگان، مراکز تحقیقاتی، انتشارات علمی، آزمایشگاه‌های معتمد، دوره‌های کوتاه‌مدت و طرح‌های درون و برون‌دانشگاهی گفت: درآمدزایی غیرشهریه‌ای در دانشگاه باید به‌عنوان یک اصل با استفاده از تولیدات علمی نهادینه شود تا دانشگاه بتواند راه رشد و توسعه را برای خود هموار ساخته و جامعه را به سمت توسعه همه‌جانبه سوق دهد.

دهقانی به نمایندگی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از خدمات کبری حاجعلی‌‌زاده معاون سابق پژوهشی قدردانی و علیرضا سایبانی را به‌عنوان معاون جدید حوزه پژوهش و فناوری واحد بندرعباس معرفی کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: توجه معظم‌له به علم و پژوهش نشان از ارزش و اعتبار پژوهش به‌عنوان محور اصلی تولید علم دارد که باید در حوزه پژوهش با جدیت به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی، نگاه و انتظارات امروز جامعه را پژوهش‌محور خواند و گفت: حل مشکلات جامعه باید به‌عنوان یک اصل در حوزه پژوهش مد نظر قرار گیرد تا با ورود پژوهشگران به حوزه مشکلات، بتوان بار سنگینی را از دوش افراد جامعه کم کرد.

وی با قدردانی از دکتر حاجعلی‌‌زاده در طول مدت خدمت در این حوزه برای دکتر سایبانی آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

در این آیین کبری حاجعلی‌‌زاده معاون سابق پژوهشی نیز به بیان عملکرد خود پرداخت و گفت: تمام توان خود را با همکاری همه کارکنان و استادان مصروف توسعه دانشگاه کردم که امیدوارم مورد توجه و رضای خدا باشد.

علیرضا سایبانی معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه نیز با بیان برنامه‌های خود در حوزه پژوهش گفت: با توجه به حساسیت کار پژوهشی به‌عنوان رکن اصلی و اساسی در دانشگاه، حرکت در مسیر تولید علم و سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان، آزمایشگاه‌های معتمد، مراکز رشد، انتشارات علمی و پژوهشی، درآمدزایی از یافته‌ها و اختراعات علمی و... مهم هستند که باید همه دانشگاهیان با تشریک مساعی، همدلی و همراهی، من و همکارانم را در حوزه پژوهش با پیشنهادها و راهنمایی‌های خود کمک کنند.

این آیین با اهدای لوح سپاس به کبری حاجعلی‌زاده و ابلاغ حکم معاونت پژوهش و فناوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس به دکتر علیرضا سایبانی پایان یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030868

وب گردی

وب گردی