تولید پلیمر جاذب آلاینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نفتی در مرکز رشد واحد مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: پلیمر جاذب آلاینده‌‌های نفتی برگرفته از گوگرد بوده و به شکل‌‌‌هایی چون بوم و پودر در زمان ایجاد لکه‌‌ها‌‌‌ی نفتی و آلودگی در آب دریا، می‌‌تواند مواد نفتی را جذب کرده و آب دریا را پاکسازی کند.

اسماعیل خیرخواه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره محصولات دانش‌‌‌‌‌‌‌بنیان تولید شده در مراکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: از جمله محصولات دانش‌‌‌بنیان تولید شده در مرکز رشد واحد مشهد می‌‌توان به پلیمر جاذب آلاینده‌‌های نفتی که برگرفته از گوگرد است اشاره کرد. این محصول به شکل‌‌‌هایی چون بوم و پودر است که در زمان ایجاد لکه‌‌ها‌‌‌ی نفتی و آلودگی در آب دریا می‌‌توانند مواد نفتی را جذب کرده و آب دریا را پاکسازی کند. این محصول، اثر انکارناپذیری در رفع آلودگی محیط زیست دارد؛ بر همین مبنا درصددیم تا تفاهم‌‌نامه‌‌‌ای را با سازمان دریانوردی برای فروش این محصول منعقد کنیم که رایزنی‌‌‌هایی در این مورد انجام شده و این ارگان اولین مشتری محصول موردنظر است.

وی تشریح کرد: محصول دیگری با عنوان نانو‌گوگرد داریم که کاربردهای زیادی در محصولات آرایشی و بهداشتی دارد. هر صد گرم این ماده به ارزش 180 دلار به فروش می‌‌‌رسد؛ اما با تولید این ماده در داخل با توجه به کاربردهای گوناگونی که دارد، خودکفایی در تولید این محصول ایجاد خواهد شد. برهمین مبنا امکان صادرات محصول موردنظر هم فراهم می‌‌‌شود.

خیرخواه تاکید کرد: کلیه موادی که ازگوگرد تولید می کنیم، منبعش در پالایشگاه گاز استان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درباره ماموریت این واحد دانشگاهی در طرح پایش خاطرنشان کرد: در بحث پایش و نظام موضوعات هم تحقیق و پژوهش بر پایه گوگرد و بررسی معضلات حاشیه‌‌‌نشینی به عهده واحد مشهد گذاشته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن، بحث حاشیه‌‌‌‌نشینی مورد توجه واقع شده که با علوم‌‌‌مختلف از محیط زیست تا آی‌‌‌تی مرتبط بوده و این معضل شهرنشینی در واحد مشهد مشهود است.

خیرخواه درباره ایجاد سرای نوآوری در واحد مشهد متذکر شد: در زمینه ایجاد سرای نوآوری هم با توجه به قابلیت‌‌‌هایی که در واحد مشهد وجود دارد، درصددیم تا سرای نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات، توریسم زیارت و زعفران ایجاد کنیم تا کلیه امور مرتبط با بسته‌‌‌‌‌‌بندی مناسب زعفران را انجام داده و با قیمت مناسب به فروش برسانیم. به این ترتیب بتوانیم این محصول را به دیگر کشورها صادر کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در پایان متذکر شد: در حقیقت سرای نوآوری زمینه‌‌‌ساز ورود دانشگاه آزاد به دانشگاه‌‌های نسل سوم و چهارم و تربیت نیروی کارآفرین برای فردای کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030870

وب گردی

وب گردی