محکومیت یک واحد کارواش در شهر ری/اخطاریه قانونی به 200 واحد آلاینده در6 ماه اول سال

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: واحدهای کارواش بخشی از  واحدهای آلاینده آب بوده که باید از شیوه ها و سیستم های کنترل آلایندگی قبل از شروع به کار استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، زهره عبادتی گفت: متصدی یک واحد کارواش در بخش کهریزک شهرستان ری بدلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آبهای زیر زمینی و با توجه به شکایت این اداره به مرجع قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، ازسوی مرجع قضایی به جریمه نقدی بدل از شش ماه حبس تعزیزی محکوم شد.
وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای آلاینده آب و تولید پساب، یکی از برنامه های پایشی این اداره است، افزود: واحدهای کارواش بدلیل حجم زیاد فاضلاب تولیدی و استفاده از مواد شوینده، ازجمله واحدهای آلاینده آب بوده و نیازمند تدابیر و استفاده از شیوه ها و سیستم های کنترل آلایندگی قبل از شروع به کار هستند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: ارائه خوداظهاری مستمر از فعالیت، برای این واحدها الزامی است و در صورت کوتاهی در این خصوص، اقدامات قانونی از سوی اداره حفاظت محیط زیست صورت خواهد گرفت.
عبادتی همچنین به آمار پایش واحدهای آلاینده آب 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در نیمه اول امسال تعداد ٢٥٠ واحد که عمده آن ها یا فاقدسیستم تصفیه پساب بوده و یا مشکلاتی درخصوص فاضلاب تولیدی داشته و موجب آلودگی آب می شدند، در سطح شهرستان ری پایش شد که از این تعداد، حدود ٢٠٠ واحد اخطار قانونی از محیط زیست شهرستان دریافت کردند.
وی در پایان گفت: از بین واحدهایی که اخطار دریافت کردند بعضی به مراجع قضایی معرفی شدند و پرونده آن ها درحال رسیدگی است، برخی آلایندگی واحد خود را برطرف کرده اند و تعدادی هم برنامه زمانبندی جهت رفع آلایندگی به محیط زیست ارائه داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030879

وب گردی

وب گردی