رفع مشکل امنیتی گوشی‌های گوگل

شرکت گوگل اعلام کرد که در آپدیت جدید گوشی‌‌های «پیکسل4» مشکل موجود در سیستم باز شدن قفل گوشی با تشخیص چهره را رفع کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گوشی‌های گوگل «پیکسل4» برای باز کردن قفل تلفن از یک سیستم جدید تشخیص چهره استفاده می‌کند؛ اما نیازی به باز بودن چشمان صاحب دستگاه در آن لازم نیست که همین امر نگرانی‌های امنیتی را به‌وجود آورده است؛ زیرا هر کسی که تلفن را روبروی صورت مالک بگیرد قفل دستگاه باز خواهد شد.

گوگل اعلام کرد که در به‌روزرسانی جدید، گزینه‌ای برای مرتفع کردن این مشکل در نظر گرفته است. این شرکت تصمیم گرفت به جای استفاده از یک سنسور اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره را در جدیدترین تلفن‌های هوشمند Pixel 4 و Pixel 4 XL خود انتخاب کند.
می توان از این سیستم برای باز کردن قفل تلفن استفاده کرد؛ اما الزامات امنیتی خاصی را برای امکان دسترسی به برنامه های حساس مانند برنامه های بانکی و تأیید اعتبار پرداخت ها شامل می‌شود.

برخلاف آیفون که برای بازکردن دستگاه نیاز به چشمان باز شخص دارد، پیکسل 4 حتی با چشمان بسته نیز قفل صفحه را باز می‌کند. با چنین شرایطی اگر خواب باشید نیز امکان باز کردن قفل گوشی شما وجود دارد.

گوگل این مسئله را در به روزرسانی جدید که در ماه‌های آینده ارائه خواهد شد، حل کرده و گزینه ای اضافه کرده که همانند آیفون باید با چشمان باز قفل گوشی را باز کرد.

سخنگوی گوگل اعلام کرد که اگر کاربران در مورد این مسئله مشکل دارند، می‌توانند یک ویژگی امنیتی را فعال کنند که برای باز کردن بعدی نیاز به پین، الگو یا رمز عبور دارد.
راه حل موقت که گوگل در نظر گرفته است حالت Lockdown است، ویژگی قرار داده شده در Android 9 Pie که تمام روش‌های احراز هویت بیومتریک را غیرفعال می کند و برای دستیابی به دستگاه به ورودی پین، الگو یا رمز عبور احتیاج دارد. از طریق منوی صدا می توان به سرعت به این حالت دسترسی داشت.

اکنون گزینه‌ای را برای قفل کردن سریع تلفن در منوی میزان صدا مشاهده خواهید کرد و هر کسی که سعی کند دوباره به دستگاه دسترسی پیدا کند، بسته به آنچه که شما به عنوان قفل صفحه ثانویه خود تعیین کرده اید، پین، الگوی یا رمزعبور را انتخاب کند.

Pixel 4 و Pixel 4 XL جدیدترین تلفن های گوگل هستند که طی یک رویداد در تاریخ 15 اکتبر در کنار چندین محصول دیگر معرفی شدند. این تلفن ها به ترتیب 799 و 899 دلار هستند که از 24 اکتبر به فروش خواهند رسید.

ویژگی های Google Pixel 4

نمایشگر: فناوری EQ Ambient که به طور پویا دمای رنگ و روشنایی صفحه نمایش دستگاه را با نمایشگر 5.7 اینچی FULL HD + و صفحه نمایش صاف تنظیم می کند.

سرعت: 90 هرتز

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 855 و Pixel

رم: 6 گیگابایت

دوربین: 16 مگاپیکسلی دوربین تله فوتو و 2 دوربین عقب 12 12 مگاپیکسلی

صدا: بلندگوهای استریو

امنیت: ماژول امنیتی Titan M

باتری: 2800 میلی آمپر

سایر ویژگی ها: قفل صورت و سنسور تشخیص حرکت

سیستم عامل: اندروید 10 با 3 سال به‌روزرسانی امنیتی و سیستم عامل

اتصال: USB-C

ویژگی های Google Pixel 4 XL

نمایشگر: 6.3 اینچی Quad HD + و فناوری Ambient EQ که به طور دینامیکی دمای رنگ و روشنایی صفحه نمایش دستگاه را با نمایشگر صاف تنظیم می کند.

سرعت: 90 هرتز

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 855رم: 6 گیگابایت

دوربین: 16 مگاپیکسلی دوربین تله فوتو و 2 دوربین عقب 12 12 مگاپیکسلی

صدا: بلندگوهای استریو

امنیت: ماژول امنیتی Titan M

باتری: 3700 میلی آمپر

سایر ویژگی ها: قفل صورت و سنسور تشخیص حرکت

سیستم عامل: اندروید 10 با 3 سال به‌روزرسانی امنیتی و سیستم عامل

اتصال: USB-C

انتهای پیام/

کد خبر: 1030886

وب گردی

وب گردی