مخابره 120 میلیون پیام به زبان فارسی توسط رسانه‌های جریان ضد مقاومت

مدیرکل اخبار خارجی صدا و سیما گفت: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون پیام به زبان فارسی علیه مردم ایران توسط رسانه‌های جریان ضد مقاومت مخابره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا داودی در نشست خبری «از سکوت تا بایکوت خبری اربعین» که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها به دو دسته در دنیا تقسیم می‌شوند؛ رسانه‌هایی که در جبهه مقاومت فعالیت کرده و رسانه هایی که علیه جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مقاومت، حوزه‌های مختلفی از جمله امنیت، سیاست، اقتصاد و رسانه وجود دارند که دشمنان مقاومت در مقابل آنها صف‌آرایی می‌کنند.

مدیرکل اخبار خارجی صدا و سیما درباره تعداد رسانه های خارجی و ضد انقلاب گفت: حدود هزار و ۸۰۰ شبکه ماهواره‌ای، ۷۰ ایستگاه رادیویی، بیش از ۱۲ هزار پایگاه اینترنتی، ۶۰ شبکه اجتماعی و ارتباطی و ۷۰ میلیون صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام در خدمت جبهه ضد مقاومت هستند.

داودی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون پیام به زبان فارسی علیه مردم ایران توسط رسانه‌های جریان ضد مقاومت مخابره شده است. در ۶ ماه اول سال ۹۸، حدود ۶۵۰ میلیون پیام علیه مقاومت و ۷۵۰ میلیون پیام علیه ایران مخابره شده است.

وی بیان کرد: حدود ۱۹۰ پروژه در سال علیه جریان مقاومت در حال رخ دادن است که این جریان‌های رسانه‌ای با سیستم‌های امنیتی در ارتباط هستند؛ یعنی توطئه‌های خود علیه جریان مقاومت با همکاری رسانه‌ای و سیستم‌های جاسوسی امنیتی دشمنان جهان اسلام صورت می‌گیرد.

داودی به برنامه ریزی رسانه های جبهه غیر مقاومت برای مسلمانان اشاره کرد و گفت: هر ایرانی در هر دقیقه ۳/۵ پیام از رسانه‌های جبهه غیر مقاومت دریافت می‌کنند؛ یعنی هر فرد در طول شبانه روز با تعداد زیادی از پیام‌های رسانه‌های بیگانه مواجه می‌شود که بر اثر نظریه مواجه‌ای، بی اختیار قسمت از این پیام‌ها در ذهن او هک خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های جبهه غیر مقاومت تلاش خود را کردند تا مراسم پیاده روی اربعین امسال برگزار نشود یا با کمترین رونق انجام شود؛ اما به لطف امام حسین(ع) که صاحب این مراسم است امسال تعداد زائران بیش از دو برابر سال گذشته بود. این امر نشان دهنده این است که طرح رسانه‌های غیر مقاومت با شکست مواجه شده‌ و بودجه خود را بی‌جهت صرف کرده‌اند.

این عضو سازمان صدا و سیما عنوان کرد: رسانه‌ها به دو دسته خارجی و بیگانه تقسیم می شوند، خارجی مانند سی ان ان و فاکس نیوز اما بیگانه یعنی بی بی سی فارسی ، من و تو، صدای آزادی و غیره که از عمد بر علیه ملت ایران تحرکاتی را انجام می دهند.

داودی تقسیم بندی رسانه‌های جبهه غیر مقاومت برای افراد و کشورهای مختلف را متفاوت دانست و گفت: رسانه‌ها به همراه سیستم‌های جاسوسی کشورهای بیگانه برای افراد هر کشور متناسب با فرهنگ و شرایط محیطی که دارد یک کار ویژه رسانه خاص را در نظر می‌گیرد به عنوان مثال برای فرد ایرانی عراقی و آلمانی یک نسخه تجویز نمی‌کنند.

این کارشناس حوزه رسانه گفت: کار ویژه رسانه‌های جریان غیر مقاومت امسال این بود که گردهمایی اربعین را سیاسی جلوه دهند، یعنی به مردم بگویند اربعین یک حرکت و کاری سیاسی صورت می‌گیرد و اربعین یک حرکت مذهبی نیست.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین اربعین قدرت بی نظیری در صدر محور مقاومت است که برای جبهه مقاومت تولید قدرت می‌کند. رسانه‌های جریان غیر مقاومت سعی داشتند امسال حرکت اربعین را به سکولاریسم آلوده کرده و دین را از سیاست جدا کنند؛ اما در این زمینه با دو مشکل مواجه شدند، یکی تعداد حضور افراد که امسال دو برابر سال گذشته بود و دیگری اغتشاشاتی بود که در عراق به راه انداختند تا مراسم اربعین را محدود کند اما خلاف آن اتفاق افتاد؛ به برکت مراسم اربعین بود اغتشاشات عراق آرام شد.

داودی ادامه داد: بیشتر دشمنان اسلام سعی کردند برای مردم بگویند که اربعین روایت مستند ندارد یا حتی بزرگان ما نیز لب مرز ایران و عراق به امام حسین(ع) سلام می دادند،‌آن‌ها هدف مردم برای رفتن به عراق را زیر سوال می‌بردند. ایجاد شبهه برای مردم کار ویژه‌ای بود که دشمنان امسال در اربعین و قبل از آن به راه انداختند.

داودی خاطرنشان کرد: رسانه‌های جریان ضد مقاومت در مواجهه با ایران، مرحله‌های بازشناسایی و باز تعریف تحلیل، تحریف و تهدید را در نظر دارند.

مدیرکل اخبار خارجی سازمان صدا و سیما اضافه کرد: موکب‌داران ایرانی باید بدانند عراقی‌ها برادران ایرانیان هستند و نباید در مراسم اربعین؛ خواسته و ناخواسته در زمین دشمنان اتحاد دو ملت بازی کنند.

وی بیان کرد: در اربعین امسال، رسانه‌های جبهه ضد مقاومت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون پیام تولید و توزیع کردند، در حالی که ایران در صدز محور مقاومت تنها توانست ۸۳۰ هزار پیام ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030904

وب گردی

وب گردی