تسهیلات 9 درصدی لیزینگ، فرصتی برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان بزرگ می‌توانند با استفاده از خدمات مفصل صندوق نوآوری از خدمات سرمایه در گردش گرفته تا تسهیلات 9 درصدی لیزینگ و... بهتر و موثرتر در بازار فعالیت کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی وحدت در دومین رویداد خوش‌آمدگویی به شرکت‌های دانش بنیان گفت: رویدادهای خوش‌آمدگویی برای آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان نوپا با خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما در مسیر خدمت‌رسانی متوجه شدیم که راه‌های معمولی که خدمات صندوق نوآوری را به این شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا معرفی کند، کامل نبوده و برخی از شرکت‌ها با بعضی از حوزه‌های خدمات صندوق نوآوری آشنایی ندارند؛ از همین رو برگزاری چنین رویدادهایی را به صورت فصلی در دستور کار صندوق قرار دادیم. امیدوارم امروز فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان باشد تا بتوانند از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

وحدت تصریح کرد: دوره‌ای که در حال حاضر کشور در آن قرار دارد، به دلیل وجود تحریم‌ها، دوره حساسی است؛ تحریم‌ها مشکل آفرین بوده و باعث قطع ارتباط کشور می‌شود اما باید در هر تهدیدی به دنبال فرصت‌ها و افزایش بهره‌وری بود. متاسفانه موانع و مشکلات سنتی در جامعه ایران، کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور آنها در بازار دچار مشکل کرده بود و تمایل زیادی برای رفع نیازهای داخلی از طریق خارج از کشور وجود داشت که در شرایط کنونی این جریان به اجبار برعکس شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: در حال حاضر در حوزه‌های مختلف، رجوع به شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازها اتفاق افتاده که نمونه‌های آن را در رویدادهای تخصصی که در صندوق نوآوری مشاهده کرده‌ایم. ما در صندوق تلاش کرده‌ایم از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و با توان چند برابری خدمات صندوق را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهیم تا زمینه مناسب را برای حداکثر بهره‌وری از توانایی شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: همین امر باعث شده تا آمار عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در طول یک سال گذشته، چند برابر عملکرد پنج سال گذشته باشد. امیدوارم شرکت‌های دانش بنیانی که به تازگی وارد این اکوسیستم شده‌اند نیز بتوانند با استفاده از خدمات صندوق فعالیت خود را بهتر پیش ببرند. لذا درخواست می‌کنم اگر شرکتی در هر کدام از حوزه‌های خدماتی صندوق ابهام و یا سوالی دارد، حتما با کارشناسان و مشاوران صندوق نوآوری درمیان بگذارد.

وحدت افزود: به شرکت‌های دانش بنیان توصیه می‌کنم به دفاتر نوآوری بانک‌ها و دفاتر صندوق‌های پژوهش و فناوری واقع در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان مراجعه کنند و از فرصت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. علاوه بر این از شرکت‌های نوپا و کوچک تقاضا می‌کنم که مراقب بازار خود باشند و بدون تفکر عمل نکنند و بدانند صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر ارائه انواع تسهیلات، ضمانت نامه‌ها و... با حمایت‌های معنوی خود نیز در خدمت آنهاست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان بزرگ‌تر نیز می‌توانند از خدمات مفصل صندوق نوآوری از سرمایه در گردش گرفته تا لیزینگ 9 درصد و... استفاده کنند تا بتوانند بهتر و موثرتر در بازار فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر خدمات تامین مالی، خدمات بلاعوض توانمندسازی را نیز برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد، ادامه داد: یکی از این خدمات حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است که حمایت از حضور شرکت در نمایشگاه‌ها باعث می‌شود بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را بهتر به بازار معرفی کنند.

وحدت در پایان خاطرنشان کرد: هدف صندوق نوآوری و شکوفایی این است که با تمام توان در خدمت شرکت‌های دانش بنیان باشد؛ لذا این شرکت‌ها نیز باید از این فرصت ایجاد شده نهایت بهره را ببرند و بتوانند اقتصاد خود را تقویت کنند، چرا که در این صورت کشور به سمت استقلال و خودباوری حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030905

وب گردی

وب گردی