۱۱۰ سینمای حوزه هنری به ظرفیت نمایشی جشنواره فیلم رشد اضافه شد

عضو هیئت انتخاب فیلم‌های خارجی چهل و نهمین دوره از اضافه شدن ۱۱۰ سینمای حوزه هنری در سراسر کشور برای میزبانی از این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، این روزها برگزاری چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد مهم ترین دغدغه مدیران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش است، چرا که باید این رویداد را کمتر از یک ماه دیگر ابتدا در استان تهران، و سپس تا شش ماه در تمام کشور برگزار کنند.

مجید صادقیان (معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و عضو هیئت انتخاب فیلم‌های خارجی این دوره جشنواره) در گفت‌گو با ستاد خبری جشنواره ضمن طرح مشکلات موجود و دغدغه‌های اجرایی جشنواره چهل و نهم، گفت: جشنواره فیلم رشد هم در تهران و هم در استانها باید با حداکثر کیفیت و بیشترین مخاطب برگزارشود.
وی افزود: با دوستان اداره کل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش که فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند، تفاهم کردیم تا از همکاری آنها در برگزاری این رویداد، با کیفیت موردنظرمان بهره ببریم. جالب است بدانید در این مسیر ما از هم اکنون برای استفاده از فیلم‌ها در فردای پس از جشنواره برنامه‌ریزی می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای استفاده از امکانات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها
معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در ادامه گفت: برای نزدیک کردن دوباره جشنواره فیلم رشد به اهداف و ماموریت‌های اصلی خود، در حال طراحی و برنامه‌ریزی برای استفاده از امکانات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هستیم. واقعیت این است که در سال‌های گذشته این اتفاق چندان منظم و سازمان‌دهی شده نبوده است، ولی ما امسال برای تحقق این مهم، همه توانایی‌ها و ارتباطات خود را به کار گرفته‌ایم.
صادقیان گفت: دست‌اندرکاران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با روی باز از این همکاری استقبال کردند و طی تفاهمی که داشتیم، سانس‌های صبح 110 سینمای تحت مدیریت موسسه بهمن سبز حوزه هنری در سراسر کشور را در اختیار جشنواره فیلم رشد گذاشتند.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم رشد تا پایان سال تحصیلی 98-1399 حدود 14 هزار سانس نمایش فیلم دارد که حالا سانس‌های این سینماها هم به ظرفیت نمایشی ما اضافه شده است.
صادقیان همچنین گفت: نمایش گسترده فیلم‌های آموزشی در کشور یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی است که خانواده بزرگ آموزش و پرورش به آن نیاز دارد و باید از آن بهره‌مند شود؛ پس ما در شورای راهبری فضای مجازی تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌های موجود و پلتفرم‌های فعال در آن حداکثر استفاده را برای ارائه این سرویس ببریم تا جشنواره فیلم رشد به هدف غایی خود (پیوند فیلم با بسته آموزشی مدارس) دست یابد.

چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش از 24 آبان تا 1 آذر امسال در سینما فلسطین مقر دائمی جشنواره و به دبیری وحید گلستان برگزارمی‌شود. این جشنواره پس از استان تهران به مدت شش ماه در تمامی 30 استان کشور میزبان دانش آموزان و معلمان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030921

وب گردی

وب گردی