حقوق بین‌المللِ امروز محصول همگرایی جامعه بین‌الملل  است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حقوق بین‌المللِ امروز محصول همگرایی جامعه بین‌الملل و محصول تعاملات سازنده کشورهایی است که از جنگ، ستیز و افراطی‌گری به ستوه آمده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، حمیدرضا علومی یزدی در همایش بین‌المللی یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل که به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: این همایش به دنبال بررسی‌ها و مطالعاتی است که در هسته‌های پژوهشی و علمی برای تبیین اهداف بین‌المللی در مقابل چندجانبه‌گرایی انجام شده است.

وی افزود: برگزاری این همایش پیش از هر چیز مدیون حمایت جامعه علمی و دانشگاهی کشور است؛ چرا که جای خود را در دل استادان به دلیل حساسیت موضوع و نزدیکی آن با تحولات روز جهانی و منطقه‌ای باز کرده و استادان در این همایش همکاری کردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: پنل‌های این همایش در چهار موضوع چندجانبه‌گرایی و توسعه حقوق بین‌الملل، چندجانبه‌گرایی یا یکجانبه‌گرایی و حقوق اقتصادی بین‌الملل، تاثیر چندجانبه‌گرایی بر صلح و امنیت بین‌الملل و همچنین آینده روابط بین‌الملل در پرتو یکجانبه‌گرایی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

علومی یزدی خاطرنشان کرد: یکجانبه‌گرایی در مقابل چندجانبه‌گرایی، ادبیات طولانی در حقوق و روابط بین‌الملل دارد، اما آن چیزی که امروز ضرورت مطالعه نظری این موضوع را اقتضا می‌کند، دامن زدن به یکجانبه‌گرایی در مقابل میراث سال‌ها حقوق بین‌الملل برای تقویت چند جانبه‌گرایی است.

وی گفت: حقوق بین‌المللِ امروز محصول همگرایی جامعه بین‌الملل و محصول تعاملات سازنده کشورهایی است که از جنگ، ستیز و افراطی‌گری به ستوه آمده اند؛ امروز با وجود این میراث مبتنی بر فهم مشترک، مروجان ایجاد آن در گوشه و کنار دنیا اقداماتی انجام می‌دهند که صلح و امنیت بین‌المللی آینده جامعه بشریت و آینده حقوق بین‌الملل را زیر سوال می‌برد.

به معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، این همایش فرصتی برای بررسی بی‌طرفانه، عالمانه و دقیق موضوع یکجانبه‌گرایی در مقابل چندجانبه‌گرایی در پرتو تحولات روز بین‌المللی جامعه جهانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030941

وب گردی

وب گردی