نمی توانیم به برخی از مطالبات مردم پاسخ دهیم

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی منطقه 22 به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی توجه نشده است، گفت: برخی از مطالبات مردم را نمی‌توانیم پاسخ دهیم چرا که سبب افزایش تخلف می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری،درباره طرح تفصیلی منطقه 22 گفت: بعد از اینکه این موضوع در کمیته‌های فنی شورای عالی شهرسازی مطرح شد مقرر شده بود در دستور جلسه شورای عالی قرار گیرد که ما بر اساس بند 34 ماده 80 قانون شوراها اعلام کردیم طرح تفصیلی قبل از تصویب نهایی باید به تأیید شورای شهر برسد.

وی افزود: نظرات اعضای شورای شهر و کمیسیون‌های مرتبط در حال حاضر لحاظ شده و امروز در کمیسیون شهرسازی و معماری جلسه‌ای بدین منظور خواهیم داشت و مجموعه پیشنهادات را ارائه می‌کنیم.

توسعه حمل و نقل عموی در طرح تفصیلی منطقه 22 دیده نشده است

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد اعضای شورا در مورد طرح تفصیلی منطقه 22، گفت: آنچه اکنون تهیه شده در آن توسعه حمل و نقل عمومی به شکل مورد انتظار لحاظ نیست و ما در این زمینه پیشنهاداتی داده‌ایم.

وی گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق نیز مصوبه‌ای داشته‌ایم و مقرر شده است طی 2 تا 3 هفته آینده کمیسیون‌ها جلسات فشرده داشته باشند تا هر کمیسیون سه اولویت اصلی خود را معین کند و پس از آن جلساتی با شهرداری برگزار شود تا تحقق‌پذیر کردن برنامه پنج‌ساله سوم مدنظر قرار گیرد.

مدیران شهری به احکام برنامه پنج‌ساله توجه نمی‌کنند

اعطا در ادامه با اشاره به اینکه مدیران ارشد شهرداری نسبت به احکام برنامه پنج‌ساله سوم توجه جدی نشان نمی‌دهند، گفت: برای همین این موضوع در اولویت‌های تعیین شده شوراها قرار گرفته است و امیدواریم به زودی نتایج مؤثری در این زمینه حاصل شود.

خبر جدید برای مالکان باغ‌های تهران

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به مصوبه بحث‌برانگیز برج‌باغ‌ها در شورای دوم و خانه‌باغ‌ها در شورای پنجم اشاره کرد و گفت:‌کمیته فنی باغ در این زمینه توسط شورای شهر پیش‌بینی شد هفته آینده موضوع جدیدی به جریان خواهد افتاد و اداره کل تدوین ضوابط معاونت شهرسازی برنامه‌ای را تهیه کرده است و مالکان باغ‌ها می‌توانند به این اداره کل مراجعه کنند.

وی گفت: مالکان باغ‌ها می‌توانند طبق فهرست ارائه شده در این اداره کل پروانه و مجوز بگیرند و فعالیت را در باغ انجام دهند.

اعطا در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده که درمجلس اخیراً مطرح شده است گفت:‌ ماده 27 این لایحه در صحن مجلس بررسی و با توجه به اختلاف نظرها مجدد به کمیسیون اقتصادی برگشته‌ است و اکنون علاوه بر این 27 مورد ماده 9 و 10 هم به کمیسیون اقتصادی برگشته است.

اختیار وضع عوارض از شوراها گرفته نشود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:‌ما سه مطالبه اصلی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده داریم اول اینکه مجموعه شوراها انتظار دارند بحث اختیار وضع عوارض از شوراها گرفته نشود چرا که قانون اساسی جایگاهی را برای شوراها در نظر گرفته و سلب این اختیار بخش عمده کارکرد شورا را از بین می‌برد و این مسئله شایسته نظام نیست و بر روی سیستم شورایی سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده نیز حائز اهمیت است به طور مثال برخی صحبت‌ها انجام گرفته که مالیات شهری مانند تهران برای شهرهای دیگر هم هزینه شود این در حالی است که تهران علاوه بر هزینه‌های شهر خود هزینه‌های پایتختی را باید بپردازد و این موضوع به صلاح تهران نیست.

اعطا گفت: نکته سوم نوع معافیت‌هایی است که در حال تعمیم است به طور مثال بیمه هتل، لیزینگ، بار، مسافر و بازار سرمایه اگر به وقوع بپیوندد اداره شهر با مشکل مواجه خواهد شد.

نباید تخلف را در تهران تکثیر داد

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد مطالبات مردم از طریق تماس با شماره‌های 137 و 1888 گفت: معمولاً آمار قابل ملاحظه‌ای از نارضایتی در این زمینه نداریم موضوعات پیگیری می‌شود و شورا نظارت‌هایی انجام می‌دهد البته ممکن است برخی موانع وجود داشته باشد که نتوان به درخواست و مطالبه مردم پاسخ داد.

وی با بیان اینکه بیشترین آن از تماس با این شماره‌ها در حوزه خدمات شهری است،‌گفت: تقریبا با سرعت به این مطالبات پاسخ داده می‌شود ولی گاهی شکایت از جنسی است که نمی‌توان کاری برای مردم انجام داد به طور مثال شخصی شکایت دارد که چرا ساختمان مجاور محل سکونت من اجازه ساخت 6 طبقه داشته و اکنون من 5 طبقه بیشتر مجوز ندارم.

اعطا گفت: این صحبت‌ هر چند در حوزه عدالت به ظاهر درست است ولی موضوع این بوده که در زمانی تخلف رخ داده و نباید تخلف را تکذیب کرد.

قانون تعریف حریم باید اصلاح شود

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد اینکه گفته می‌شود تخلفات ساخت و ساز در برخی از مناطق 6 و 7 به وقوع پیوسته است و برخی از اعضا نیز اظهارنظرهایی در این زمینه داشته‌اند گفت:‌شخصا در این مورد اطلاع دقیق ندارم اما شورای شهر پیگیر نظارت بر این موضوعات است. البته ما مستقیم نمی‌توانیم برخی از این مشکلات را حل کنیم و مجلس باید ورود کند.

اعطا گفت:‌قانون تعاریف که به موضوع حریم برمی‌گردد نیاز به اصلاحیه دارد و در حال حاضر تداخل حریم تهران با اطراف را داریم که باید وضعیت آن مشخص شود.

هنوز حکمی برای رئیس سازمان فرهنگی هنری صادر نشده است

سخنگوی شورای شهر تهران درباره انتصاب رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اظهار داشت: این سازمان هیأت امنایی 11 نفره شامل شهردار، رئیس شورای شهر، وزیر ارشاد، رئیس سازمان تبلیغات ،رئیس صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و ... دارد.

وی افزود: رئیس سازمان فرهنگی هنری را هیأت امنا به آن رأی می‌دهد و منصوب می‌کند. البته شهردار می‌تواند پیشنهاد دهد و موضوع در هیأت امنا رأی‌گیری شود.

اعطا گفت: هنوز هیچ حکمی برای رئیس سازمان فرهنگی هنری صادر نشده است و تعداد قابل توجهی از اعضا با انتصاب اولیه مخالفت کرده‌اند و دلایل مختلفی در این زمینه بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع تمام شده نیست و قابل مذاکره و پیگیری است، گفت: سازمان فرهنگی هنری علاوه بر هیأت امنا یک مجموعه‌ای محسوب می‌شود که حساسیت ویژه‌ای دارد و رئیس سازمان باید مورد قبول بخش‌های مختلف حاکمیت و نظام باشد.بنابر این موضوع نهایی نشده و حکمی هم صادر نشده است.

جلوی تخلفات ساخت و ساز را گرفته‌ایم

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در پایتخت اظهار داشت:‌در حال حاضر شهرداری با دقت زیادی پروانه‌ها را صادر می‌کند و عمده مشکل تهران اکنون بافت ناهمگون آن است پایتخت تبدیل به شهری با ساختمان‌های ناهنجار شده که حاصل ارائه مجوزهای غیرقانونی کارشناسی و یا تخلف است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجوزها با سختگیری‌های شورای شهر و شهرداری ارائه می‌شود و آخرین مجرای این نوع تخلفات را به شدت کنترل کرده‌ایم البته صدور پروانه الان مشکل عمده‌ای ندارد.

صفر کردن عوارض با تبدیل برج‌باغ به خانه‌باغ

اعطا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مالکان برج‌باغ در صورتی که ملک‌شان را به خانه‌باغ تبدیل کنند چه مشوق‌هایی برای آنها ارائه می‌شود گفت:‌تراکمی که به ملک این افراد تعلق می‌گیرد پایین‌تر از حد تراکم معمولی است و عوارض برای آنها یا صفر یا بسیار پایین در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تراکم صادر شده کم است، عمدتاً برای مالک و سرمایه‌گذار تخریب و نوسازی به صرفه نیست.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030961

وب گردی

وب گردی