معافیت مالیاتی بیش از 2هزار شرکت دانش بنیان

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: بیش از 2000 شرکت دانش بنیان برای استفاده از معافیت مالیاتی سال مالی 97 معرفی شده‌اند .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پرویز کرمی ضمن اشاره به برخورداری شرکت‌های دانش بنیان از حمایت‌های مندرج در قانون گفت: این شرکت‌‌ها از انواع تسهیلات و مشاوره‌های تخصصی نیز برخوردارند، بسته‌های حمایتی با این هدف تدوین شده‌اند که این شرکت‌ها بتوانند با عبور از مشکلات، به ثبات در تولید دست یابند.

کرمی افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، رایزینی‌ها و تفاهم‌نامه‌های بسیاری را طی این سال‌ها پیگیری کرده است تا قوانین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل مطلوب‌تری اجرا شود، این تلاش‌ها باعث فراهم شدن تسهیلات بیشتری برای شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان افزود: معافیت‌های مالیاتی مذکور با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شده‌اند تا این شرکت‌ها بتوانند با استفاده از این ظرفیت‌ها، به شکلی ساده‌تر مسیر حرکت به سوی یک بنگاه اقتصادی رشد یافته را طی کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: بر این اساس و برابر قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، درآمد مشمول مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان که در اثر قراردادها و فعالیت‌های تحقیق و توسعه حاصل شده و یا آنکه به خاطر تجاری سازی محصولات حوزه فناوری‌های برتر به وجود آمده است از مالیات بر درآمد معاف خواهد بود.

فهرست سال 97

کرمی تعداد شرکت‌های مشمول معافیت را 2 هزار و 281 مورد اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون «حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات»، درآمد شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان می‌تواند با تایید معاونت علمی به مدت 15 سال از موضوع ماده 105 قانون مالیات‌های مستقیم معاف شود.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان افزود: با توجه به اینکه ماهیت فناوری همیشه در حال تغییر و تحول است و برخی تولیدات دانش بنیان پس از مدتی به مرحله رواج و تسری تولید می‌رسند و پیچیدگی‌های فنی آنها کاهش می‌یابد، کارگروه، هر ساله با رصد و پایش این محصولات، فهرست را با واقعیت‌های موجود در عرصه فناوری کشور منطبق می‌سازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031038

وب گردی

وب گردی