با سرویس های مدارس بدون برچسب برخورد می شود

مدیر اجرایی پروژه سپند در وزارت کشور گفت: با سرویس‌هایی که غیرمجاز فعالیت می‌کنند و یا مجاز هستند ولی برچسب سرویس مدارس را ندارند، برخورد می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز هومن طاهری مدیر اجرایی پروژه سپند در وزارت کشور در باره وضعیت نابسامان سرویس‌های مدارس و اینکه برخی از دانش‌آموزان هنوز سرویس مدرسه ندارند و والدین را با مشکلاتی برای حمل و نقل فرزندان خود به مدرسه و بازگشت آنها به منزل مواجه کرده است گفت: در سال‌های گذشته در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان در بخش‌های ایمنی و دیگر موارد شاهد اتفاق‌های خوبی نبودیم.

مدیر اجرایی پروژه سپند گفت: هیأت دولت برای حل این مشکلات مصوبه‌ای داشت که وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش این وضعیت را ساماندهی کنند و در نهایت سازمان شهرداری‌ها مکلف شد که الکترونیکی شدن حمل و نقل دانش‌آموزان را پایش کند و بر همین اساس نیز اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور موظف به طراحی سامانه‌ای در این خصوص شدند و در نهایت سامانه پایش سرویس‌های مدارس به نام «سپند»، آغاز به کار کرد.

طاهری گفت:‌ در شهریور ماه امسال مراحل اجرایی این سامانه آغاز شد و مدارس، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمت و والدین برای دریافت سرویس مدارس ثبت‌نام کردند.

وی گفت: در گذشته آمار رسمی از اینکه چه تعداد از دانش‌آموزان سرویس مدرسه دارند، نداشتیم و در حال حاضر نیز آمار دقیقی وجود ندارد ولی تا کنون 300 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند و برآورد ما این است که این تعداد باید به 2 میلیون نفر افزایش یابد.

مدیر اجرایی پروژه سپند درباره طراحی اپلیکیشن سرویس مدارس نیز گفت: اپلیکیشن سپند آماده است و در کارگروه‌های مختلف امنیتی و فنی در حال بررسی نهایی است و امیدوارم در کمتر از 20 روز آینده نسبت به بهره‌برداری کامل از این اپلیکیشن اقدام شود.

طاهری درباره عدم نصب برچسب سرویس مدارس گفت: سرویس‌هایی که غیرمجاز فعالیت می‌کنند و یا مجاز هستند ولی برچسب سرویس مدارس ندارند، بر اساس قانون نسبت به آنها عمل خواهد شد و ما درخواست می‌کنیم شرکت‌ها و رانندگان حتماً‌ نسبت به دریافت و نصب برچسب سرویس مدارس بر روی خودروها اقدام کنند.

مدیر اجرایی پروژه سپند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا هنوز سرویس مدرسه بعضی از دانش‌آموزان ندارند، گفت: در سال‌های گذشته در ماه اول مهر در خصوص سرویس مدارس والدین با مشکلاتی مواجه بوده‌اند و امسال نیز این روند وجود دارد چرا که سامانه سپند به تازگی شروع به فعالیت کرده است و قطعاً به مرور زمان مشکلات آن حل می‌شود. شرکت‌های سرویس مدارس توسط مدیران مدارس تعیین می‌شوند و کاملاً این موضوع سلیقگی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بعضی از مدیران با شرکت‌هایی قرارداد بسته‌اند که آن شرکت‌ها ظرفیت لازم را برای ارائه خدمت نداشتند و بعضی از شرکت‌ها نتوانستند ماشین مورد نظر را تأمین کنند و این مشکلات به وجود آمده است.

طاهری گفت: امسال بخشی از این مشکلات در برخی از مدارس به صورت محدود حل شده است ولی از سوی دیگر شیطنت‌هایی نیز در خصوص افزایش کرایه سرویس مدارس مطرح می‌شود که این مشکل در حدی که بزرگ‌نمایی می‌کنند، نیست.

وی گفت:‌ والدین موضوع سرویس مدارس را جدی بگیرند و اگر از سرویس‌های مدارس غیررسمی استفاده می‌کنند قطعا در صورت بروز حادثه کسی پاسخگو نخواهد بود.

وی گفت:‌در حال حاضر رانندگان و خودروها از لحاظ فنی و جسمی سالم هستند و می‌توانند خدمات خوبی را در حوزه سرویس مدارس ارائه دهند.

مدیر اجرایی پروژه سپند یادآور شد: مشکلات این طرح را ما سعی کرده‌ایم به حداقل برسانیم و با سامانه سپند والدین می‌توانند با خیال راحت فرزندانشان را به مدارس بفرستند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031053

وب گردی

وب گردی