فلسفه بردن به هر قیمت، جایی در کشتی ندارد/ برای لیگ کشتی متأسفم که باید اینطوری امتیاز گرفت

سرمربی کشتی آزاد دانشگاه آزاد، با اعتراض شدید به میزبانی تیم رعد ستارگان ساری، از سازمان لیگ خواست تا به وضعیت میزبانی این تیم رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هادی حبیبی سرمربی تیم دانشگاه آزاد با اعتراض به میزبانی بسیار بحث برانگیز تیم رعدستارگان ساری در مسابقه روز گذشته لیگ برتر کشتی گفت: آدمی نیستم که شکست را با اعتراض به داوری و میزبان توجیه کنم. باخت دیروز ما دو دلیل داشت. یک دلیلش به تیم ما برمی‌گشت و دلیل دیگرش به تیم میزبان که در مورد هردو صحبت می کنم. من هم آنقدر تجربه برد و باخت دارم که بتوانم شکست را هضم کنم؛ اما رفتارهای دور از اخلاق و انصاف نباید جایی در کشتی داشته باشد.

حبیبی با تحلیل تیم کشتی دانشگاه آزاد گفت: 3 شکست بد باعث باخت ما شد. از قبل می دانستیم باید چطور حریف را شکست دهیم. حتی بازیکنان خارجی خود را نیاوردیم؛ چرا که نیازی به آنها نداشتیم. با این حال سه کشتی‌گیر ما در وزن های 70، 74 و 86 بسیار ضعیف کشتی گرفتند و بازی را باختیم. این سه وزن بودند که باعث شکست ما شدند.

سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد با اشاره به میزبانی بسیار ضعیف ساروی‌ها گفت: چنین جوی را تجربه نکرده بودم. مربیان میزبان از همان مسابقه اول با فحاشی و فریاد تماشاگران را تحریک می کردند و روی تیم داوری اثرگذاری روانی داشتند. جو سالن اصلا برای کشتی مناسب نبود. کشتی ورزش پهلوانی است و باید در سالن هایش اخلاق حاکم باشد. نبرد گلادیاتوری یا ورزش های رزمی در قفس نیست که آدم احساس عدم امنیت کند.

وی با اشاره به رفتارهای ناشایست تماشاگران میزبان گفت: باور این رفتار برایم دشوار بود. ما دوکشتی گیر ملی پوش داشتیم که به آنها فحاشی علنی و زننده می شد. این برخورد با خیلی از رشته های ورزشی کشور قابل قیاس نیست. در کشتی فحاشی نداریم. پرتاب کردن اشیا به درون تشک نداریم. تشک کشتی مقدس است. دستکم به ما اینطوری یاد دادند که کشتی ورزش پهلوانی است. اینکه مربی لب خط تماشاگر را تحریک کند تا به ما و بازیکن ما فحش بدهند کجای کشتی است؟

حبیبی در پایان تاکید کرد: این بازی با تمام زخم ها و دردهایش تمام شد. هفته بعد در خرم آباد کشتی داریم. در تمرینات بیشتر حواسمان را جمع می کنیم. از باشگاه هم تقاضا کردم از میزبانی این تیم شکایت کند تا اعضای سازمان لیگ در این مورد قضاوت داشته باشند. فحاشی و پرتاب اشیا جایی در کشتی ندارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031057

وب گردی

وب گردی