نقش سیب زمینی در سوخت رسانی به ورزشکاران

دانشمندان طی بررسی های خود روی ورزشکارانی که از ژل‌های انرژی زا برای تامین سوخت بدن در ورزش استفاده می‌کنند دریافتند که سیب زمینی نیز جایگزین مناسبی برای این امر است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ورزشکاران معمولاً برای بهبود عملکرد در مسابقه و استقامت، از ژل های انرژی زا کربوهیدرات استفاده می کنند. اکنون تحقیقات مربوط به دوچرخه سواران آموزش دیده، نشان می دهد که پوره سیب زمینی نیز می تواند به همان اندازه در بدن مؤثر باشد.

در مقایسه با مصرف به تنهایی آب، دوچرخه سوارانی که پوره سیب زمینی مصرف می‌کنند، در مقایسه با آن‌هایی که ژل کربوهیدرات با همان مقدار مصرف کردند؛ طی یک آزمایش، استقامت مشابهی داشتند.

نتایج این تحقیق که در Journal of Applied Physiology منتشر شد، نشان داد که مصرف سیب زمینی و ژل به همان اندازه، غلظت قند خون و عملکرد را پایدار می‌کند.

«نیکلاس بورد » استاد ارشد این مطالعه گفت: « تحقیقات نشان داده که مصرف ژل های کربوهیدرات غلیظ در حین ورزش طولانی مدت، کربوهیدرات را افزایش داده و عملکرد ورزش را بهبود می بخشد. هدف ما از این تحقیق گسترش و تنوع بخشیدن به گزینه های سوخت رسانی برای ورزشکاران بود.»

اگرچه پروتئین و چربی می توانند انرژی لازم را تأمین کنند اما بدن کربوهیدرات را بسیار مؤثر تجزیه می کند تا نیازهای انرژی در ورزش‌های با شدت بالا را برآورده کند.

ژل های انرژی کربوهیدرات سوخت هایی ایده آل هستند زیرا نه تنها عملکرد را حفظ می کنند، بلکه بدن نیز به آسانی آنها را هضم و جذب می کند.

سیب زمینی به عنوان گزینه‌ای کاملاً مبتنی بر مواد غذایی، این معیارها را برآورده می کند اما تأثیر آنها بر عملکرد همچنان ناشناخته مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031058

وب گردی

وب گردی