40 پرونده ویژه در سامانه کالک منتشر شده است‌/بهره‌گیری تشکل‌های دانشجویی از تجربیات دیگران

مسئول رسانه‌ای مدرسه کالک گفت: در حال حاضر حدود 40 پرونده ویژه روی سایت کالک منتشر شده است  و برای آبان‌ماه موضوعاتی از جمله روز 13 آبان، هفته‌های وحدت، کتابخوانی و خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سایت کالک پرتال جامع مدیریت تجربیات تشکل‌های دانشجویی است که از جمع بندی تجربیات دانشگاه‌ها و نظرات کار‌شناسان به دست آمده و صفر تا صد دغدغه و فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی را پوشش داده است.

مسعود اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پرونده‌های ویژه کار شده در مدرسه کالک بیان کرد: موضوعات کار شده در این پرونده‌ها می‌تواند اقتضائی و تقویمی یا در سطح کلان نظیر حمایت از کالای ایرانی باشد.

وی اضافه کرد: کالک در بخش پرونده‌های ویژه به دانشجویان کمک می‌کند تا در آن موضوع بتوانند در دانشگاه‌های خود بر مبنای تجربیات دانشگاه‌ها و فعالان دانشجویی دیگر و نظرات کارشناسی که در سامانه قرار دارد، فعالیت‌ کنند.

وی گفت: پرونده‌های ویژه شامل ایده‌ها به علاوه تجربیات مرتبط سایر دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر است. همچنین برنامه‌هایی منتخب فعالیت دانشجویان در دانشگاه‌های خود در سال گذشته نیز در سایت مدرسه کالک منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: بسته‌های پشتیبانی مدرسه کالک، تریبون آزاد، کرسی آزاد اندیشی یا برگزاری نمایشگاه را به دانشجویان پیشنهاد می‌دهیم، محتوایی که بتواند به برگزاری بهتر برنامه‌ها کمک کند نیز در بخش انتهای پرونده‌های ویژه در سایت کالک منتشر می‌شود.

وی به موضوعات پرونده‌های ویژه کالک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 40 پرونده ویژه روی سایت کالک منتشر شده است و برای آبان‌ماه موضوعاتی از جمله روز 13 آبان، هفته‌های وحدت، کتابخوانی و خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: پرونده‌های ویژه مناسبتی بعد از گذشت زمانی به اشباع می‌رسد و دیگر نمی‌توان برای هر مناسبتی یک پرونده تولید کرد. این پرونده‌ها هر سال به نسبت تجربیاتی که اعضای تشکل‌های دانشجویی کسب می‌کنند، به‌روز رسانی می‌شوند.

وی درباره قالب خروجی پرونده‌های ویژه بیان کرد: سامانه کالک یک بخشی به نام تجربیات کالک یا تجربه نگاری دارد، دانشجویان با عضویت در سایت می‌توانند خودشان اقدام به بارگزاری مطالب در سامانه کنند یا سامانه اقدام به تجربه نگاری و مدیریت دانش تشکل‌های دانشجویی خواهد کرد.

وی افزود: دانشجویان به خاطر فعالیت در دانشگاه موفق به کسب دانش ضمنی می‌شوند؛ سامانه کالک این دانش را تبدیل به یک دانش مکتوب می‌کند.

وی بیان کرد: زمانیکه در یک موضوع خاص تجربیات به اشباع نظری می‌رسند، تبدیل به سند عملیاتی با عنوان کالک عملیاتی می‌شوند. به عنوان مثال در حوزه اردوی تشکیلات 30 تجربه موفق در سامانه وجود دارد، بعد به طریق روش پژوهش این اطلاعات به یک الگوی عملیاتی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه 40 سند علمیاتی در سامانه کالک وجود دارد، گفت: در این سامانه حدود 12 موضوع دسته‌بندی شده‌ تا بعد به سند عملیاتی تبدیل شوند. مانند موضوع دفاع مقدس، جهان اسلام، اردویی، رشد و کادرسازی و مضوعاتی دیگر که تشکل‌های دانشجویی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شاید برخی از افراد زمان کافی برای مطالعه کل سند عملیاتی را نداشت باشند، گفت: فعالیت‌هایی که دانشجویان می‌توانند انجام دهند را به صورت ایده در سه نوع ایده عملیاتی، طلایی و تجربی به علاوه تجربیات مرتبط و بسته‌های پشتیبانی منتشر می‌شوند.

مسئول رسانه‌ای مدرسه کالک با اشاره به روز جهانی استکبار ستیزی عنوان کرد: ایده‌های ویژه پرونده روز استکبار ستیزی را به مرور زمان برای دانشجویان در سایت منتشر می‌کنیم. هدف از این کار نیز این است که دانشجویان از این فعالیت‌ها ایده بگیرند و در دانشگاه‌های خود فعالیت‌های اثرگذاری را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031062

وب گردی

وب گردی