کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک برگزار می‌شود

هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک (ایکرام) روزهای 28 تا 30 آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک با هدف ایجاد فضایی علمی و با حضور انجمن‌های مرتبط جهت تبادل نظر میان محققان و صاحبان صنایع مربوطه و ایجاد ارتباط مستقیم میان آنها، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

حسین نجات عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک با اعلام خبر برگزاری این رویداد گفت: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی در جوامع بین‌الملل، نیاز به پیشرفت در حوزه رباتیک و مکاترونیک برای همگام شدن با کشورهای در حال رشد امری ضروری است. از آنجا که ایران از جمله کشورهای در حال توسعه در حوزه رباتیک و مکاترونیک است، این رویداد نقطه عطفی برای مهندسان و متخصصان از سازمان‌های آکادمیک و صنعتی جهت تکامل یک رویکرد جمعی در راستای دستیابی به نیازهای امروزی و آینده صنعت رباتیک محسوب می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس علاوه بر ارائه مقالات علمی، در جهت تشویق دانشجویان و صنعتگران و همچنین کمک به گسترش زمینه‌های کاربردی رباتیک و مکاترونیک یک نمایشگاه و مسابقه خلاقیت به موازات کنفرانس برگزار خواهد شد. همچنین نشست‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های خصوصی جهت توسعه صنعت رباتیک مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نجات در ادامه به محورهای این رویداد سه روزه اشاره کرد و گفت: ربات‌های پرنده و زیرآبی، ربات‌های بیولوژیکی، رباتیک شناختی، ربات‌های همکار، ربات‌های موازی، ربات‌های کابلی، سیستم‌های کنترل، ربات‌های انسان‌نما، سیستم‌های هوشمند و رباتیک، پایداری ربات‌ها، سیستم‌های مکاترونیکی، شناسایی و مدل‌سازی، طراحی حرکت و یادگیری، مکاترونیک نوری، ربات‌های احتمالاتی، ربات‌های تغییر شکل‌پذیر، رباتیک در توانبخشی، کنترل در رباتیک، ربات‌های خدمات‌رسان، رباتیک از دور، رباتیک در پزشکی، بینایی و رباتیک، ربات‌های سیار، ربات‌های میکرو و نانو و زمینه‌های پیشرفته در رباتیک و مکاترونیک هوشمند از جمله محورهای اصلی این رویداد بین‌المللی است.

هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک (کنفرانس بین‌المللی ایکرام) روزهای 28 تا 30 آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس icrom.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031066

وب گردی

وب گردی