انتخابات شورای دانش‌آموزی برای نخستین‌بار به صورت الکترونیک برگزار شد/ عضویت 770 هزار دانش‌آموز در شورا

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیست‌ودومین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برای نخستین‌بار در کشور به صورت الکترونیک برگزار شد.

علیرضا کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری بیست و دومین شوراهای دانش‌آموزی اظهار کرد: این شورا در سال 76 برای نخستین‌بار رقم خورد. بهترین موقعیت تربیتی با رویکردهای مختلف در دانش‌آموزان به‌وسیله شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس کشور ایجاد و بسترهای لازم برای فعالیت‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 770 هزار نفر عضو این شوراهای دانش‌آموزان هستند، این افراد در مدارس مختلف دور یکدیگر جمع شده و به بررسی مسائل مختلف خواهند پرداخت. دانش‌آموزانی که عضو شورا هستند،‌ می‌توانند در جلسه شورای معلمان حضور پیدا کرده و در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برای نخستین بار در کشور به صورت الکترونیک برگزار شد. دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی آنچه که قرار است در آینده برای آن‌ها اتفاق بیفتد را تمرین خواهند کرد،‌ آن‌ها به مدت 10 سال مهارت‌ها را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، مهارت‌های سیاسی فرا گرفته و به تمرین آن می‌پردازند تا با بصیرت و دانش‌ کافی بتوانند در عرصه‌های اجتماعی مختلف ایفای نقش داشته باشند.

وی بیان کرد:‌ شوراهای دانش‌آموزی کارکرد تربیتی دارند؛ همچنین این شوراها می‌توانند منجر به تغییر جهت‌گیری آموزشی و پرورشی در مدارس شوند. دانش‌آموزان می‌توانند با روحیه مطالبه‌گری و نقدپذیری خواسته‌های خود و خانوادشان را به نظام تعلیم و تربیت انتقال دهند، حتی در برخی موارد دانش‌آموزان شورا می‌توانند جهت تصمیم‌گیری جریانات مهم نظام آموزشی کشور را تغییر دهند.

کاظمی افزود: نظرات شوراهای دانش‌آموزی توسط معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مورد بازبینی و بررسی قرار خواهد گرفت، در برخی موارد که نیازمند اصلاح است می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

وی در پایان تاکید کرد: به نظر من شوراهای دانش‌آموزی در زمینه تربیت خانواده‌ها می‌توانند ایفای نقش داشته باشند، نباید به مدارس با دید علم‌اندوزی و دانش‌افزایی نگریست، بلکه مدرسه محلی برای تربیت دانش‌آموزان است تا برای حضور در جامعه آماده شوند. خانواده‌ها باید برای فعالیت‌های پرورشی همانند فعالیت‌های علمی ارزش قائل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031070

وب گردی

وب گردی