تعطیلی کارگروه خرید اتوبوس در شهرداری

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما نمایندگان باید باور کنیم که دارای جایگاه مهم در قانون اساسی و خدمت به مردم هستیم، گفت: کارگروه خرید اتوبوس در شهرداری تعطیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود میرلوحی در اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان منتخب شورای شهر تهران در کمیسیون ها، نمایندگان، سازمان‌ها و مجامع گفت: متأسفانه جایگاه نمایندگان به رغم ساختار اداری در سال‌های قبل مورد توجه قرار نگرفته و امیدواریم در این دوره با نظارت مجید فراهانی چنین جایگاهی را در ساختار اداری و اجرایی شورا را منسجم کنیم.

وی ادامه داد: ما نمایندگان باید باور کنیم دارای جایگاه مهم در قانون اساسی و خدمت به مردم هستیم. من استدعا دارم که به منزلت و جایگاه خودتان عنایت مجدد داشته باشید چرا که نگاه‌ها به نمایندگان از بیرون شورا بدین صورت بوده که این جایگاه دارای اهمیت نیست و این اهمیت باید در ابتدا از سوی خود نمایندگان درک و احساس شود.

میر لوحی در ادامه افزود: من رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا هستم و نیز عضو کارگروه خریدهای خارجی هستم ولی تا کنون از من دعوت به عمل نیامده تا در جلسه ی این کارگروه شرکت کنم، یعنی شهرداری اتوبوس و واگن مترو نمی‌خواهد بخرد! این کارگروه تا کنون فعال نشده و به رغم پیگیری‌های بنده هنوز جلسه ای تشکیل ندادند.

وی ادامه داد: به یقین این عدم دعوت از نمایندگان در دیگر مجامع و کارگروه‌ها هم وجود دارد و لذا این موارد باید اطلاع داده شود، اینکه کارگروهی فعال نیست باید اطلاع رسانی شود.

میر لوحی بار دیگر با تأکید بر این نکته که نمایندگان باید به جایگاه خود باور داشته باشند که می‌توانند اثر گذار باشند،گفت: متأسفانه ما کارگروه‌هایی داریم که مشمول زمان می‌شوند و از موضوع آن سپری شده اما هنوز عنوانشان باقی است ولی فعال نیستند این ها همه باید اطلاع رسانی شوند.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا گفت: همه اعضای شورای پنجم نگاهشان کارشناسانه است و جایگاه شورا را رفیع و تاثیر گذار و از ارکان حکمرانی کشور می‌دانند.

وی افزود: امروز افرادی در صندلی شورا نشسته اند که بیش از یک میلیون و 700 هزار رای داشته اند پس ما به مردم بدهی داریم و باید از این فرصت بهره کافی و دلسوزانه ببریم و تاثیر گذار باشد. لذا عمل و تصمیم نمایندگان در کار اعضای شورا نیز تاثیر گذار است و به نوعی ادای دین به مردم خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: نمایندگان به یکباره انتخاب نشده‌اند بلکه با رأی کارشناسانه و دقیق انتخاب شده و امیدواریم این جایگاه توسط منتخبین شورای پنجم به عنوان جایگاهی برای خدمت گزاری به مردم درک شود و ما در آینده بر خود ببالیم که چنین نمایندگان با دانش و مسئول، دلسوز و خلاق را در مجامع و هیئت ها فرستادیم و بگوییم که آثار برجسته ای از خود به جا گذاشتند.

میرلوحی افزود: به یقین این اقدام نمایندگان منجر به بهبود فعالیت‌ها و کارآمد کردن سامانه‌های حقوقی در کشور خواهد شد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031075

وب گردی

وب گردی