مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد

جلسه توجیهی ویژه دانشجویان تازه وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور مسئولان، استادان و جمعی از دانشجویان به صورت مجزا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، باقر گرگین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود این واحد دانشگاهی که به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، با بیان اینکه شما دانشجویان در اول مسیر علم آموزی و تجربه اندوزی قرار گرفته اید، تأکید کرد: باید با آینده‌ نگری، شوق، اشتیاق و تلاش در تحصیل علم و دانش بکوشید.

گرگین با اعلام خوشحالی و رضایتمندی تک تک اعضاء دانشگاه در خدمتگذاری به نسل جوان و آینده ساز کشور، این خدمتگذاری را افتخاری بزرگ تلقی و توضیح داد: معاونین، استادان، کارکنان و تمام ظرفیت های دانشگاه در این مسیر سخت و شیرین دانشجویی همراه و هم قدم شما خواهند بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر با یادآوری اینکه انسان موجودی نیاز محور و اجتماعی است، اظهار کرد: هر تلاش، تکاپو و حرکت انسان در راستای رفع نیازهای شخصی و گروهی است.

این مسئول با تأکید بر اینکه نباید در دنیای امروز در یک عرصه خاص محدود شد به دانشجویان گفت: انسان تا زمانی که نیاز و حس زیبا شناختی و کنجکاوی اش برطرف نشود، احساس خلأ خواهد کرد.

وی ورود به دانشگاه را تلاشی مثبت در رفع نیاز آگاه شدن، آگاهی بخشیدن و شکوفایی استعدادهای درونی برشمرد و اذعان کرد: هر انسان علاقه مندی های درونی بسیاری در وجود خود نسبت به محیط پیرامون دارد لذا قطعا پاسخگویی به این توجهات درونی تنها در تک بعد و یک محور میسر نخواهد شد.

گرگین با تأکید بر اینکه تجربه نشان داده جوانان ایران اسلامی سرشار از استعدادهای گوناگون و درخشان هستند، تشریح کرد: بسیاری از این ظرفیت ها در چارچوب کلاس های درسی و آموزشی به صورت تخصصی به شکوفایی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: از این رو دانشگاه با تعریف و پیش بینی برنامه های متعدد و متنوع فوق العاده در قالب فعالیت های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و انجمن های علمی به دنبال پاسخگویی علمی و همه جانبه به این نیازها است.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر با دعوت از همه دانشجویان برای شرکت در برنامه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و اجتماعی دانشگاه، تشریح کرد: کانون ها و مجمع های مختلفی نظیر کانون شهدای مدافع حرم، کانون فرهنگی شهید چکاه، کانون‌های روان شناسی، ورزشی، ادبیات و شعر، هنر و سینما، آراستگی، نشریات، تشکل های اسلامی و سیاسی، هیئت های مذهبی، انجمن های علمی و مواردی از این دست در همین راستا در دانشگاه فعال شده است که بنا به علاقه مندی و نیازهای جدید می توان آنان را گسترش و زیر مجموعه های جدید ایجاد کرد.

در این جلسه ضمن ارائه بسته فرهنگی - آموزشی با محتوای کتاب توضیحات المسائل دانشجویی و بروشور آراستگی، ظرفیت ها و بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، دانشجویی معرفی و با حضور مدیران حوزه های معاونتی دانشگاه، قوانین و آیین نامه های مورد نیاز دانشجویان برای آنان تشریح شد.

کد خبر: 1031078

وب گردی

وب گردی