اجرای فعالیت‌های قرآنی در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای فعالیت‌های قرآنی در مدارس سما این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تأکیدات دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس سما، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از اردیبهشت ماه سال جاری برای انسجام بخشی به فعالیت‌های قرآنی، دبیرخانه‌ای را راه اندازی کرد که این دبیرخانه وظیفه برنامه‌ریزی، هدایت و راهبری فعالیت های قرآنی از جمله روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم قرآنی را برعهده دارد.

بطحائی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان در مدارس سما با روخوانی و روان خوانی قرآن کریم کاملاً آشنا و وارد مرحله حفظ آیات می‌شوند. در این طرح دانش آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی به راحتی می‌توانند قرآن را تلاوت کنند و در سطوح مختلف حافظ آن باشند.

وی با تأکید بر اثربخش بودن طرح دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی، حامد شاکرنژاد حافظ قرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و جمعی از قرآن پژوهان برگزار شد، راهکارهای عملی برای تسری و اجرای این تجربه موفق در مدارس سما مورد بررسی قرار گفت.

بطحائی ادامه داد: مقرر شد کارگروهی به همین منظور با مسئولیت معاونت فرهنگی سازمان سما تشکیل شود تا شاهد اجرای طرح از سال تحصیلی آینده در همه مدارس سما باشیم.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به طرح ملی تربیت قرآنی مدارس سما، گفت: این طرح در مرحله مقدماتی است که مدل مفهومی آن مورد بررسی قرار گرفت و درآینده نزدیک عملیاتی می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از تجربه دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد بتوانیم گام جدی در قرآن آموزی دانش آموزان در مدارس سما برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031079

وب گردی

وب گردی