استقرار دفاتر R&D صنایع بزرگ استان اصفهان در مراکز رشد واحد نجف آباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از استقرار دفاتر R&D صنایع بزرگ استان اصفهان در مراکز رشد این واحد دانشگاهی خبر داد.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد در راستای توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر تاسیس دو مرکز رشد وابسته به شهرک علمی و تحقیقاتی واحد اصفهان که زیر مجموعه وزارت علوم قرار دارد، جزو مصوبات اصلی ما است.

وی افزود: سال گذشته نیز مجوز تاسیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی را از وزارت بهداشت اخذ کردیم؛ در هر کدام از مراکز رشد واحد نجف آباد، 10 تا 15 هسته فناور فعالیت دارند که به دنبال توسعه آن‌ها هستیم.

نقش ادامه داد: موضوع توسعه شتاب دهنده‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته که زیر مجموعه باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان فعالیت خواهند داشت؛ ابتدا افراد در این باشگاه فعالیت خود را به عنوان یک المان فناوری در زمینه‌های مختلف آغاز می‌کنند، سپس افراد برگزیده از طریق برگزاری رویدادهای استارتاپی، به سمت مراکز رشد هدایت خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: افراد در مراکز رشد، مراحل رشد برای تبدیل شدن به شرکت دانش‌بنیان را طی خواهند کرد؛ در این راستا از تیم‌های خارج دانشگاه نیز کمک گرفتیم که فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به تجاری سازی محصولات دانش بنیان واحد نجف آباد تصریح کرد: پروتز‌های اعضای مصنوعی و جلیقه‌های گرم کننده و سرد کننده که مشابه خارجی ندارند، تا پایان سال جاری به مرحله تجاری سازی خواهند رسید.

نقش درباره فعالیت‌های جدید واحد نجف آباد در حوزه ارتباط با صنعت اضافه کرد: استقرار دفاتر R&D صنایع بزرگ استان اصفهان مانند شرکت پیشرو دیزل در مراکز رشد، اقدام مهمی است که در حوزه ارتباط با صنعت انجام دادیم. پژوهشگران واحد نجف آباد طرحی را برای شرکت پیشرو دیزل که سازنده اتوبوس های شهری است، ارائه دادند و این شرکت آن را تولید کرد. این طرح در مینی بوس‌های مخصوص زندان ها کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031080

وب گردی

وب گردی