کیفیت، قیمت و دسترسی آسان مزیت های انتقال تکنولوژی از ایران به افغانستان

مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت های ICT ایرانی در افغانستان گفت: کیفیت، قیمت و دسترسی آسان مزیت‌های انتقال تکنولوژی از ایران به افغانستان است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نصرالله جهانگرد مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست همدلی و هم افزایی توسعه فناوری ICT در افغانستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ICT کابل، گفت: فرهنگ، زبان و قومیت از ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که باعث می‌شود یک ایرانی در افغانستان احساس دوری و نگرانی نداشته باشد و این ویژگی سرمایه خوبی است که در کمتر کشوری در دنیا برای ایرانیان وجود دارد.

وی که در جمع مدیران شرکت‌های ICT و IT فعال در افغانستان با اشاره به نکاتی درباره فعالیت در این کشور افزود: در یک همکاری طرفین باید منفعت ببرند و به دلیل اینکه ما به دنبال کار بلند مدت در این کشور هستیم باید منفعت طرف مقابل را نیز در نظر داشته باشیم.

جهانگرد با بیان اینکه مزیت تکنولوژی ایران برای افغانستان در 3 ویژگی خلاصه می‌شود، گفت: افغانستان می‌تواند تکنولوژی مورد نیاز خود را با کیفیت برتر، قیمت ارزان‌تر و خیلی آسان‌تر از طریق ایران به دست آورد و برای ایرانیان نیز کار در افغانستان ارزانتر است.

وی افزود: ما به آسانی می‌توانیم دانش تکنولوژی خود را به افغانستان منتقل کنیم و باعث ارتقای سطح دانش تکنولوژی در این کشور شویم.

مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی تداوم فعالیت شرکت‌های ایرانی در افغانستان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از نظر امنیتی مشکلی در افغانستان نیست و در این مورد نگرانی وجود ندارد.

جهانگرد با تاکید به اینکه شرکت‌های ایرانی باید برای ارتقای دانش طرف‌های افغانی خود تلاش کنند، گفت: هر چقدر طرف‌های ما در افغانستان توانمندتر باشند منفعت بیشتری نصیب ما می‌شود و پایداری بیشتری در این کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه شرکتهای ایرانی محصولات و تکنولوژی تجربه شده را به کشور افغانستان منتقل می‌کنند، افزود: تمام شرکت‌هایی که در افغانستان حضور دارند محصولی را عرضه می‌کنند که امتحان خود را در ایران پس داده و تجربه شده و به عنوان یک محصول آماده و قابل اتکا در افغانستان عرضه می‌شود.

مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: امیدورایم بتوانیم با حل مشکلات حقوقی و اداری سرمایه گذاری در افغانستان را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031081

وب گردی

وب گردی