محصولات بهداشتی ارگانیک در مرکز رشد واحد قشم تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود

معاون علمی آموزشی واحد قشم گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک با بهره‌‌‌‌‌مندی از جلبک‌‌‌‌‌‌ها و گیاهان دریازی در مرکز رشد واحد قشم تولید می‌‌‌‌‌‌‌شود.

مهدی سوادی معاون علمی آموزشی واحد قشم در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه خدمات‌‌‌رسانی آزمایشگاه‌‌‌های این واحد دانشگاهی گفت: آزمایشگاه‌‌‌های مختلف با خدمات‌‌‌‌‌‌‌رسانی متفاوت در واحد قشم وجود دارد که شامل آزمایشگاه پزشکی با خدمات تست‌‌های بیوشیمی، ایمنولوژی و میکروبیولوژی می‌‌‌‌‌‌‌شود همچنین تجهیزات انکیوباتور، اسپکتروفوتومتر، سانتریفیوژ، هماتوکریت نیز در این آزمایشگاه وجود دارد.

وی تشریح کرد: آزمایشگاه شیمی از دیگر آزمایشگاه‌‌‌‌های فعال این واحد دانشگاهی بوده که خدمات متفاوتی چون تست‌‌‌‌های آنالیز مواد شیمیایی، سانتریفیوژ، جی سی، اف تی آی آر، دستگاه جذب اتمی، اسپکتروفوتومتر در این آزمایشگاه ارائه می‌‌‌‌‌شود.

معاون علمی آموزشی واحد قشم درباره فعالیت آزمایشگاه نفت در این واحد دانشگاهی و خدماتی که در آن ارائه می‌‌شود اظهار کرد: اجرای تست‌‌‌های روتین مغزه و سیالبزنی با تجهیزات تخلخل سنج، تراوایی سنج پایا، تراوایی سنج ناپایا، دین استارک، سوکسله، سیالبزنی مغزه، برش مغزه، پالگ‌‌‌گیری و ترکیب مجدد سیال از جمله خدمات تخصصی است که در این آزمایشگاه ارائه می‌‌‌‌‌‌شود.

سوادی درباره فعالیت شرکت‌‌‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان و مراکز رشد در واحد قشم تصریح کرد: شرکت سلامت گیاه دریا قشم به عنوان واحد فناور در محل مرکز رشد دانشگاه مستقر است. این شرکت در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، گردشگری درمان و برگزاری دوره‌‌‌های آموزشی با عنوان مدیریت بهداشت، سلامت و پیشگیری از پیری زودرس فعالیت داشته و دارای محصولاتی است که کاملا ارگانیک بوده و از جلبک‌‌‌‌‌‌ها و گیاهان دریازی و خشکی‌‌‌زی موجود در جزیره قشم تهیه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله محصولاتی که در مرکز رشد واحد قشم تولید شده و بر پایه کاملا گیاهی و ارگانیک بوده می‌‌‌‌توان به غذای پوست، روغن زیبایی، ترمیم ضد آفتاب و مرطوب‌‌‌‌‌‌‌کننده‌‌‌ها اشاره کرد. تست‌‌های نه‌‌‌‌گانه تایید کیفیت محصولات تولید شده شرکت سلامت گیاه دریا قشم در محل آزمایشگاه شیمی واحد و تحت نظارت اعضای هیئت علمی توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام می‌‌‌‌گیرد.

معاون علمی آموزشی واحد قشم درباره فعالیت این واحد دانشگاهی در میدان نفتی کرنج متذکر شد: پیرو مکاتباتی که بین دانشگاه آزاد واحد قشم و واحد علوم و تحقیقات انجام گرفت مقرر گردید تا از توانمندی‌‌‌های واحد قشم در خصوص اجرای تست‌‌‌های ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج استفاده شود. در این خصوص جلسات کارشناسی و هماهنگی متعددی در واحد قشم انجام گرفت و لیست توانمندی واحدها اعلام شد. در حال حاضر، منتظر جوابیه واحد علوم و تحقیقات هستیم تا وارد فاز اجرای تست‌‌‌‌‌‌‌‌های ازدیاد برداشت شویم. واحد قشم توانمندی اجرای بیش از 70 درصد از تست‌‌‌های ازدیاد برداشت میدان کرنج را داراست.

سوادی در پایان درباره مجلات علمی و پژوهشی که در واحد قشم ارائه می‌‌‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر، یک مجله‌‌‌ای تحت عنوان مهندسی مدیریت نوین داریم که به زبان فارسی، به صورت فصلنامه و در قالب الکترونیکی منتشر می‌‌‌شود و تعداد محدودی هم به صورت نسخ کاغذی انتشار یافته و به ارگان‌‌‌ها و سازمان‌‌‌های مربوط ارسال می‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031084

وب گردی

وب گردی