تقویت حس تعاون و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان با شرکت در المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: حس تعاون، تعهد و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان با شرکت در المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای تقویت خواهد شد.

محمد جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از «برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای» در مدارس سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: این المپیاد همانند پنج دوره گذشته، امسال نیز برگزار خواهد شد، افتتاحیه این المپیاد در سنوات گذشته در هفته تربیت بدنی صورت می‌گرفت؛ اما به دلیل آنکه هفته تربیت بدنی در سال جاری با اربعین حسینی مصادف شده بود، افتتاحیه این مراسم به هشتم آبان موکول شد و تا 14 آبان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که معاونت تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با استان‌های کشور منعقد کرده است، پیش‌بینی می‌شود 5 میلیون دانش‌آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت خواهند کرد.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل انجمن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و گفت: شعار «دانش‌آموز فعال، مدرسه شاد و جامعه سالم» برای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در نظرگرفته شد. در حال حاضر تشکلی تحت عنوان انجمن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای فعال شده است، دستورالعمل این تشکل در سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شد. در سال جاری دستور‌العمل انجمن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای مورد بازنگری قرار گرفت؛ بر اساس این دستورالعمل، از ظرفیت انجمن‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای در این المپیاد استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در راستای برگزاری مسابقات ورزشی در میان دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف طراحی شده است. تنها دانش‌آموزانی که به تربیت بدنی و رشته‌های ورزشی علاقه‌مند هستند، در این مسابقات شرکت نخواهند کرد، بلکه ما تمامی دانش‌آموزان را برای شرکت در این مراسم هدف قرار داده‌ایم.

جعفری تصریح کرد:‌ این المپیاد به عنوان یک فعالیت مکمل درس تربیت بدنی المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای تعریف شده است، حتی در این المپیاد، تربیت بدنی و ورزش با خانواده نیز مد نظر قرار داده شده است.

وی افزود: دانش‌آموزان علاقه‌مند در گروه‌های مختلف فنی، بهداشتی، فرهنگی، پرورشی و غیره در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای فعالیت می‌کنند. با کمک این فعالیت می‌توان به تربیت دانش‌آموز در راستای اهداف هم‌چون ارتقای جسمانی و ایجاد شادابی و انگیزه دانش‌آموزان به دانش‌آموز کمک کرد؛ همچنین استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و خانواده نیز در این المپیاد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش بر تقویت فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان با شرکت در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای کار گروهی را تمرین می‌کنند، شکست و پیروزی را تجربه خواهند کرد. به همین منظور دانش‌آموزانی که در جریان برگزاری مسابقات شرکت می‌کنند، ممکن است از جمله افرادی باشند که عوامل اجرایی و فرهنگی این رویداد را بر عهده می‌گیرند؛ همچنین حس تعاون، تعهد و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان با شرکت در این المپیاد تقویت خواهد شد.

وی در پایان بر متمرکز بودن المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای بر اهداف تربیتی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: ما در المپیاد درون مدرسه‌ای صرفاً به دنبال استعدادیابی ورزشی نیستیم، ما اهداف تربیتی را در این المپیاد پیگیری می‌کنیم که باید در تمامی ابعاد فرهنگی، آموزشی، پرورشی، فرهنگی و غیره صورت گیرد. با کمک این اهداف می‌توان به تحقق ارتقای جسمانی و ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان کمک کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031086

وب گردی

وب گردی