امکان ارزش گذاری دانش فنی شرکت های دانش بنیان فراهم شد

در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات تخصصی تجاری سازی ، از این پس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انجام خدمت ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام شرکت های دانش بنیان حمایت و 70 درصد از هزینه های انجام این خدمت را تا سقف 15 میلیون تومان تأمین می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، ارزشگذاری دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از نیازهای اصلی این شرکت‌ها به ویژه در مواجهه با طرف سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: ثبت دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله دانش فنی در صورت‌های مالی شرکت، در جهت ارائه آن به نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری، به تعامل بهتر و اعتماد دو طرفه بین شرکت‌ها و نهاد سرمایه‌گذار کمک می‌کند و نشان‌دهنده رشدیافتگی شرکت‌هاست.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان در سال 1398 خدمات متنوعی به منظور توانمندسازی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ارائه کرده که این نوع خدمات در راستای توانمندسازی و تسهیل در فرآیندهای تجاری‌سازی و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها است. جدیدترین خدمت از مجموعه خدمات توانمندسازی حمایت از «ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام» است که به‌تازگی به مجموعه خدمات مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان اضافه شده است. در این طرح، دانش فنی و دارایی نامشهود ارزش‌گذاری شده، باید در صورت‌های مالی شرکت ثبت شود تا از این طریق امکان افزایش سرمایه نیز برای شرکت‌ها فراهم شده و در آینده بتوان به استناد آن، با سهولت بیشتری فرایندهای تأمین مالی و اخذ تسهیلات را در شرکت‌ها دنبال کرد.

صاحبکار گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قراردادهای حقوقی، طراحی صنعتی محصولات دانش‌بنیان، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها، آسیب‌شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی، مشاوره‌های کسب و کار، مشاوره توسعه فنی محصولات و نشست‌های پرسش و پاسخ به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است.

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌ها از این خدمات اظهار کرد: شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری سازی و حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.

در این نشست اهمیت و روش‌های ارزش‌گذاری دانش فنی و دارایی‌های نامشهود و قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دانش‌بنیان و ملاحظات اجرایی آن، به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. فرایند اجرایی این طرح توسط کارگزاران متخصص در این حوزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031087

وب گردی

وب گردی