اعطای نشان ویژه امام خمینی (ره) در سه سطح طلا، نقره و برنز به منتخبان هفته پژوهش/ تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه، هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

بابک نگاهداری رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره هفتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری (فرهیختگان) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از منتخبان پژوهش و فناوری دانشگاه، ایجاد انگیزه در فناوران و مخترعان دانشگاهی در تاریخ 27 آذر ماه سال جاری در سالن شهید استاد مطهری سازمان مرکزی برگزار خواهد شد.

به گفته او گسترش تجربیات در فضای دانشگاهی و ایجاد فضایی پرشور و رقابتی بین اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، از دیگر اهداف این جشنواره است که هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری سال 1398 برگزار می‌شود.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گفته نگاهداری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تحقق این سیاست‌ها در شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش و فناوری انجام و با محوریت پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و همکاری معاونت‌های مختلف دانشگاه اجرایی خواهد شد.

نگاهداری درباره برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در سطح واحدهای دانشگاهی و مراکز استان‌ها گفت: تقدیر از پژوهشگران برگزیده در گروه‌های مختلف آموزشی، برگزاری و شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، برگزاری المپیاد و جشنواره‌های علمی و پژوهشی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه در هفته پژوهش است.

او اضافه کرد: در این هفته همچنین کارگاه‌های پژوهشی و نشست با صنایع و نهادهای خارج از دانشگاه نیز برگزار می‌شود. علاوه بر موارد یاد شده، استارت‌آپ‌ها و رویدادهای مرتبط با فناوری، سخنرانی‌های تخصصی و مراسم‌ متنوع پژوهشی در سطح واحدهای دانشگاهی و مدارس سما برگزار خواهد شد.

آن طور که نگاهداری گفته است: برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای علمی-پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه است.

او ادامه داد: در این نمایشگاه تولیدات علمی و محصولات تمام واحدهای دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد، سراهای نوآوری، پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی افزود: در حال حاضر استان‌ها برگزیدگان خود را به این حوزه معرفی کرده اند و فرآیند داوری و انتخاب برترین های بخش‌های مختلف هفتمین جشنواره فرهیختگان در دست اقدام است.

نگاهداری گفت: برگزیدگان جشنواره در بخش‌های پژوهشگر، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی، رساله و پایان‌نامه، اختراع، مجلات، انجمن‌های علمی، مراکز تحقیقاتی، مرکز رشد، واحد فناور، آزمایشگاه، واحد‌های دانشگاهی برتر، اختراع برتر، ثبت پتنت بین المللی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارآفرین برتر، قرآن پژوه، کرسی نظریه پردازی، انجمن علمی ادبی، مدرسه و آموزشکده سما و... بر اساس شاخص‌ها و ملاک‌های تدوین شده توسط کارگروه‌های علمی مورد تقدیر قرار می گیرند.

او ادامه داد: این کارگروه‌ها شامل نمایندگان معاونت های تخصصی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که برگزیدگان را داوری و انتخاب کرده و مورد تقدیر قرار خواهند داد.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری سال 1398 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در کنار این مراسم، از سه نفر از برترین‌های بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی این دانشگاه که دارای ویژگی‌های ممتاز و متمایز نسبت به سایر اعضای هیات علمی هستند، در قالب اعطای نشان ویژه امام خمینی (ره) در سه سطح طلا، نقره و برنز تقدیر خواهد شد.

نگاهداری از همه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خواست در برنامه‌های دانشگاه در هفته یاد شده حضور پیدا کرده و با مشارکت دادن مصرف کنندگان علم و فناوری در سطح صنعت و جامعه تمام تلاش خود را برای شناساندن توانمندی های این دانشگاه و استفاده از آن در راستای حل معضلات پژوهشی کشور به کار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031092

وب گردی

وب گردی