خرید دستگاه‌های شتاب‌دهنده  برای  بهبود بیماران مبتلا به سرطان

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: جهت تسریع در روند بهبود بیماران مبتلا به سرطان، دستگاه‌های شتاب‌دهنده تولید داخل تهیه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی یوسفی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران درباره خرید تجهیزات پزشکی از تولیدکنندگان داخلی گفت: هیات امنا اولین خریدار دستگاه شتاب‌دهنده خطی است که این دستگاه در درمان تومورهای سرطانی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه شتابدهنده موجب تسریع روند بهبودی بیمار و صرفه جویی هزینه‌های شیمی درمانی می‌شود، افزود: اولین دستگاه شتابدهنده‌ای که در ایران ساخته شد دستگاه LOW ولتاژ است و در دنیا کمتر از 10 تولید کننده وجود دارد و خوشبختانه تولیدکنندگان داخلی ما جزو این کشورها محسوب می‌شوند.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: هیات امنا جهت حمایت از تولید داخل با شرکت تولیدکننده قرارداد بسته است و تاکنون تعداد 10 دستگاه را خریداری کرده و با حمایت از تولید داخل قیمت دستگاه به یک دهم قیمت خارجی کاهش یافته است.

یوسفی ادامه داد: معاونت درمان وزارت بهداشت، مراکز دانشگاهی پیشنهادی جهت نصب دستگاه‌های مذکور را به هیات امنای صرفه جویی ارزی ارائه داده است تا با هماهنگی‌های انجام شده هرچه سریع‌تر دستگاه‌ها در این مراکز درمانی نصب شوند.

وی گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری حمایت از تولید کنندگان داخل جهت پیشرفت هرچه بیشتر کشورمان امری ضروری است بنابراین هیات امنای صرفه جویی ارزی در نظر دارد از طریق پیش پرداخت هزینه‌ها از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

یوسفی با بیان اینکه مجوزهای مربوطه دستگاه‌های شتابدهنده توسط اداره کل تجهیزات پزشکی صادر شده است، افزود: اداره کل تجهیزات پزشکی بررسی‌های لازم را در خصوص کیفیت این دستگاه‌ها انجام داده‌ و کیفیت این دستگاه‌ها را تایید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031097

وب گردی

وب گردی