راه‌اندازی حساب ضمانت وام در کمیته امداد

معاون اشتغا‌ل‌زایی و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه حساب ضمانت تسهیلات کمیته امداد در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اجرا شده است، گفت: تا پایان سال جاری به 10هزار زن سرپرست خانوار ضمانت نامه ساده برای دریافت تسهیلات ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغالزایی کمیته امداد گفت: تسهیلاتی که کمیته امداد به مددجویان خود پرداخت می‌کند در خصوص ضمانت بر اساس ضوابط بانک مرکزی عمل می‌کند.

وی گفت: ضوابط ضمانت تسهیلات را بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ می‌کند و کمیته امداد بر اساس سهمیه‌ای که دارد نسبت به توزیع تسهیلات به مددجویان خود در بانک‌های مختلف اقدام می‌کند.

معاون اشتغالزایی کمیته امداد گفت:‌ بانک‌ها بر اساس ضوابط ضمانت که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است نسبت به دریافت ضمانت‌های لازم از وام گیرنده اقدام می‌کند و کمیته امداد همیشه در حال مذاکره با شبکه بانکی برای تسهیل در ضمانت‌های مددجویان کمیته امداد است و تا حدی نیز بانک‌ها در این حوزه به ما کمک کرده‌اند اما همچنان مسئله ضمانت جدی است.

عبدالملکی گفت: از آبان ماه سالجاری حساب ضمانت تسهیلات در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افتتاح شده است و ضمانت ساده افرادی را که مشکل ضامن دارند را با توجه به این حساب انجام می‌دهد.

وی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته در مرحله اول به 10 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد ضمانت نامه ساده برای دریافت وام صادر می‌شود.

معاون اشتغالزایی کمیته امداد گفت: ضمانت این حساب در مرحله اول فقط در بانک ملی است یعنی مددجویانی که به بانک ملی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند می‌توانند از این ضمانت تسهیلات برخوردار شوند و بانک از آن افراد فقط یک ضامن ساده که نیاز نیست کارمند هم باشد و یک سفته دریافت می‌کند.

عبدالملکی گفت: حساب ضمانت تسهیلات نیز به عنوان پشتوانه آن وام گیرنده است که اگر نتوانست تسهیلات خود را پرداخت کند از آن محل پرداخت خواهد شد.

وی گفت:‌ سقف تسهیلات ما برای مددجویان کمیته امداد 50 میلیون تومان است که این مبلغ بر اساس طرحی که برای اشتغال ارائه می‌دهند تفاوت دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031099

وب گردی

وب گردی