بازدید از 400 مدرسه توسط سازمان دانش‌آموزی تهران

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: بازدید از 400 مدرسه را در دستور کار قرار داریم، این بازدید از اول آبان ماه آغاز شد و قرار است ظرف مدت سه روز به پایان برسد.

عباس باستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات ماموریت‌های نظارتی سازمان دانش‌آموزی تهران اظهار کرد: چند ماموریت به سازمان دانش‌آموزی در حوزه نظارتی محول شده است، از جمله آن می‌توان به موضوعاتی همچون بوفه مدارس و پایگاه‌های سالم تغذیه، لباس فرم و نظارت بر سرویس مدارس اشاره کرد.

وی با اشاره به جزئیات نظارت بر سرویس مدارس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران بیان کرد: نظارت بر سرویس مدارس چهار حوزه را در بر می‌گیرد، بحث نظارت بر پیمانکاران در دستور کار سازمان دانش‌آموزی قرار دارد، همچنین نظارت بر عملکرد مدرسه و مدیر مدرسه نیز از مواردیست که توسط نماینده انجمن اولیا و مربیان آن صورت می‌گیرد. نظارت بر عملکرد راننده و تاکسیرانی از جمله وظایف سازمان دانش‌آموزی است.

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به جزئیات نظارت‌ بر پیمانکاران گفت: در فاز اول نظارت بر پیمانکاران سامانه سپند تاکسیرانی به سازمان دانش‌آموزی،‌ آماری از پیمانکاران مورد تاییدشان ارائه داد. از آنجایی که آموزش و پرورش در این امر به عنوان کارفرما شناخته می‌شود، باید پیمانکاران حوزه حمل و نقل از شرایط لازم برخوردار باشند. در فاز اول بازدید میدانی از وضعیت پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت، این امر در شهریور ماه انجام شد و طی آن پیمانکارانی که دارای دفتر کار، کد کارگاه بیمه و کد اقتصادی بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در فاز دوم ورود مدارس به سامانه تاکسیرانی سپند مورد بررسی قرار گرفت، نحوه ورود دانش‌آموزان توسط مدارس نیز بازبینی شد. بررسی منعقد شدن یا نشدن قراردادهای الکترونیکی بین پیمانکاران مجاز در فاز دوم نظارت‌های سازمان دانش‌آموزی تهران دسته‌بندی شد.

باستانی در حال حاضر 320 مدرسه توسط سازمان دانش‌آموزی شهر تهران بازدید شده است، در مرحله دوم بازدید از 400 مدرسه را در دستور کار قرار داریم، این بازدید از اول آبان ماه آغاز شد و قرار است ظرف مدت سه روز به پایان برسد.

وی با اشاره به مهم‌ترین اولویت سازمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید گفت: وظیفه ذاتی سازمان دانش‌آموزی در زمینه مشارکت اجتماعی و تربیت اجتماعی آنان است. اصلی‌ترین هدف سازمان در راستای این وظایف تعریف می‌شود. سایر برنامه‌ها از جمله ماموریت‌های فرعی است که به سازمان دانش‌آموزی واگذار می‌شود. بحث تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، مسئولیت پذیری و مشارکت آنان در اجتماع از جمله اهداف اصلی سازمان دانش‌آموزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031101

وب گردی

وب گردی