شناسایی سالانه ۱۲ هزار مبتلا به سرطان سینه

رئیس دهمین کنگره سرطان سینه گفت: نرخ بروز سرطان سینه در ایران بین ۳۲ تا ۳۴ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زنان است و سالانه ۱۲ هزار مورد جدید ابتلا به این نوع سرطان در کشور شناسایی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در افتتاحیه دهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان در مرکز همایش‌های رازی تهران که تا روز سوم آبان ادامه خواهد داشت گفت: سلامت زنان به عنوان محور کانون خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از همین رو، جهاد دانشگاهی تلاش کرده در حوزه پزشکی، بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه درمان سرطان پستان داشته باشد.

وی با تاکید بر مسیر پیشرفت کشور از طریق توسعه علمی و فناورانه، گفت: برای پایدار شدن توسعه، ما باید خودمان صاحب علم و فناوری باشیم.

طیبی ادامه داد: یکی از وظایف جهاد دانشگاهی در طول این سال‌ها، اثبات توانایی انجام کارهای بزرگ فناورانه بوده است.

وی افزود: در حوزه پزشکی تلاش کرده‌ایم در خدمت درمان و بالین بیماران باشیم و پژوهشکده سرطان معتمد، یکی از مراکز موفق جهاد دانشگاهی در زمینه تشخیص و درمان سرطان پستان است.

کیوان مجیدزاده، رئیس دهمین کنگره سرطان پستان از شناسایی سالانه ۱۲ هزار بیمار مبتلا به سرطان پستان در کشور خبر داد.

وی گفت: نرخ بروز سرطان پستان در ایران بین ۳۲ تا ۳۴ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زنان است و سالانه ۱۲ هزار مورد جدید ابتلا به این نوع سرطان در کشور شناسایی می شود.

مجید زاده حداقل طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان در کشورمان را ۱۰ سال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روش‌های تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به سرطان پستان در کشور، از پیشرفت خوبی برخوردار شده است و باعث گردیده طول عمر بیماران افزایش یابد.

رئیس دهمین کنگره سرطان پستان با عنوان این مطلب که نرخ بروز سرطان پستان در کشور رو به افزایش است، افزود: پیش بینی می‌شود در دهه آینده میزان ابتلا به سرطان پستان در کشور دو برابر شود.

وی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در ایران و کشورهای بلوک شرق را بیشتر از کشورهای غربی دانست و ادامه داد: آنچه مسلم است توجه به مقوله پیشگیری اهمیت بالایی در کنترل سرطان پستان دارد.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد وابسته به جهاد دانشگاهی در ارتباط با شیوع سرطان سینه در آقایان، گفت: بخشی از سرطان‌های پستان توارثی است که ژن معیوب از پدر و مادر به فرزند می‌رسد.

وی ادامه داد: میزان شیوع سرطان پستان در آقایان 2 دهم درصد است که اگر از نوع توارثی باشد به ۶ درصد هم می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031105

وب گردی

وب گردی