کلاهبرداری4  میلیاردی از طریق دسترسی به پست الکترونیک

 رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف یک پرونده کلاهبرداری4 میلیارد ریالی از طریق دسترسی به پست الکترونیک شاکی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت:یک پرونده کلاهبرداری 4 میلیارد ریالی از طریق دسترسی به پست الکترونیک شاکی کشف شد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران گفت: متهم با ساخت پست الکترونیک شبیه به پست شاکی و اطلاع از مبادلات اقتصادی وی با شرکت فروش بلیط هواپیما اقدام به کلاهبرداری کرده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندی ۲۹ ساله بنام (ب ل) ساکن تهران با مراجعه به پلیس اظهار داشت " مبلغ 4 میلیارد و 350 هزار ریال از وی کلاهبرداری شده وفردی با ساخت ایمیل شبیه به ایمیل او با شرکتی که وی از سال‌ها قبل با آن در امر معاملات و مبادلات اقتصادی فعالیت داشته اقدام به ارسال شماره حساب خود و انتقال وجه به حسابش کرده است حتی متهم حساب متصل به درگاه پرداخت اینترنتی وی را تغییر داده و مبلغ مذکور را که قراربوده به حساب او واریز شود به حساب متهم واریز کرده است.

وی گفت: پس از شنیدن اظهارات شاکی ماموران اقدامات فنی خود را در جهت مستند سازی و شناسایی متهم در دستور کار خود قرار دادند، ماموران در ابتدا روی افراد نزدیک و مطلع به فعالیت اقتصادی شاکی کار کردند، ولی نه شاکی به فرد خاصی مظنون بود و نه کسی از اطرافیان او از مبادلات اقتصادی وی مطلع بود و کارآگاهان به دنبال سرنخ دیگری از متهم گشتند و با تلاش و دقت کارآگاهان متهم شناسایی شد.

سرهنگ کاظمی گفت: پس از هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای محل اختفای متهم در تهران شناسایی گردید با مراجعه مامورین، متهم محل خود را ترک نموده و متواری شده بود، ولی پلیس دست از تلاش نکشیده و دریافتند متهم قصد خروج از کشور به ترکیه (استانبول) را دارد و حالیه در فرودگاه امام خمینی ره حضور دارد لذا تیم پلیس سریعا به فرودگاه امام خمینی ره اعزام و قبل از پرواز متهم را دستگیر کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه گفت: پس از انتقال متهم به پلیس عنوان داشت اتفاقی با دسترسی به ایمیل شاکی با مبادلات اقتصادی او اطلاع یافتم وبا ایجاد یک ایمیل فیک (پست الکترونیک جعلی) همانند ایمیل شاکی و ارسال شماره حساب خودم به شرکت توانستم نقشه ام را عملی کنم و پول‌های مقابل به حساب من واریز گردد و در پی خروج از کشوربودم و هیچگاه فکر نمی‌کردم که توسط پلیس فتا با این سرعت شناسایی ودستگیر شوم.

رئیس پلیس فتا تهران در خاتمه به شهروندان گرامی تذکر داد: که رمز‌های ورودی به نرم افزار‌ها و پست الکترونیک خود را با دقت و ترکیبی از حروف و اعداد و علایم درست نمایند و از رمز‌های ساده، آسان و قابل حدس بپرهیزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031113

وب گردی

وب گردی