تلاش برای تجاری‌سازی دستگاه استخراج قیر از آسفالت فرسوده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد از انجام مراحل آزمایشی ساخت دستگاه استخراج قیر از آسفالت فرسوده و تلاش برای تأمین منابع مالی به‌‌منظور تجاری‌سازی آن در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیداحمد هاشمی در تشریح محصولات و اختراعات دانش‌بنیان و مراحل طرح و تولید آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد بیان کرد: در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان و‌ اختراعات گام‌های مثبی برداشته‌ایم که می‌توان به ساخت دستگاه استخراج قیر از آسفالت فرسوده که مراحل آزمایشی انجام شده و در صورت تأمین منابع مالی به مرحله تجاری‌سازی خواهد رسید، اشاره کرد.

وی افزود: با تلاش همکاران در واحد لامرد در این زمینه توفیق‌هایی نیز حاصل شده که ارتباط با صنعت و توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری و دانش‌بنیان و به‌طور ویژه انعقاد قرارداد جذب نیرو برای شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب(سالکو) و برگزاری تمام مراحل از طراحی سایت، ثبت‌نام، برگزاری آزمون و تصحیح، انجام مصاحبه عمومی و تخصصی و اعلام اسامی به شرکت و برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنایع از مهم‌ترین آن‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در پاسخ به این پرسش که در آینده پیش‌رو چه خبر خوب و خوشی از واحد لامرد خواهیم شنید؟ بیان کرد: تصویب چند رشته جدید در مقاطع مختلف، مجوزگرفتن دو‌ مجله علمی و پژوهشی در زمینه علوم‌تربیتی و علوم سیاسی و اخذ سند مالکیت دانشگاه در آینده‌ای نزدیک می‌تواند اخبار خوشایندی در مورد واحد لامرد باشد.

هاشمی درباره مهم‌ترین برنامه و اولویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پژوهش با آغاز ترم تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد همسو با استراتژی‌ها و‌ اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی، اولویت اصلی خود را بر کاهش وابستگی به شهریه دانشجو و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای در کنار ارتقای کیفیت آموزشی گذاشته است.

وی به حوزه کشاورزی (محصولات کشاورزی و گلخانه) نیز اشاره و عنوان کرد: در حوزه گلخانه و کشاورزی هم متأسفانه با کمبود زمین و شرایط آب و هوایی نامناسب مواجهیم و البته تأمین زمین و بودجه نیز از مسائل عمده است؛ البته دو طرح توجیهی در زمینه کشت محصولات مناسب با جغرافیای شهرستان لامرد تهیه شده که نداشتن زمین و بودجه از جمله محدودیت‌های اجرای آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031130

وب گردی

وب گردی