وزارت امور خارجه گام‌های موثری برای آزادی مسعود سلیمانی بردارد

١٩ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند: از وزارت امور خارجه تقاضا داریم با به کارگیری تدابیر عزتمندانه و هوشمند گام‌های موثری برای آزادی هرچه سریع‌تر مسعود سلیمانی بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ١٩ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علیه دولت آمریکا بدلیل گروگانگیری پروفسور مسعود سلیمانی و تذکر به وزارت خارجه کشور جهت اقدامات عاجل و موثر در آزادی ایشان بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: بیش از یک سال از بازداشت ظالمانه مسعود سلیمانی می‌گذرد. با نگاهی اجمالی به تاریخ آمریکا درمی‌یابیم که ظلم با خون در رگ های این کشور ممزوج شده است و شبیه سرطانی غیر قابل کنترل هر لحظه بیشتر می‌شود. این اشتها وقتی با ایده «دهکده ی جهانی» پیوند می‌خورد از مرزهای جغرافیایی فراتر می‌رود. گروگان گیری پرفسور سلیمانی نمونه تلخ این ماجراست.

دانشجویان در این بیانیه بیان کردند که در کشوری که ادعای آزادی‌اش گوش جهان را کر می‌کند شاهد نقض حقوق اولیه انسانی هستیم و جنایتی هولناک تر درحال وقوع است. دسترسی پرفسور مسعود سلیمانی به داروهای خود قطع شده و هر روز وضعیت جسمی ایشان وخیم تر می‌شود. صحبت از حقوق طبیعی انسان در گوش کشوری که با نخبگان علمی و دانشمندان برتر جهانی چنین رفتاری دارد مضحک و عبث است! این ننگی بر پیشانی نهادهای ساکت حقوق بشری و مدعیان غربی اتحادیه اروپا است و این سوال از آنها وجود دارد این جنایت آشکار آمریکا، آیا نقض حقوق بشر نیست؟!

در بخش انتهایی این بیانیه آمده است: شیطان بزرگ باید بداند بی شک «دوران بزن-دررو» گذشته ست؛ اگر دستگاه دیپلماسی خارجی ما واکنشی منفعلانه در برابر این گروگانگیری از خود نشان دهد استکبار را برای اقدامات بعدی خود جسورتر خواهد کرد. لذا بدین وسیله از وزارت خارجه تقاضا داریم با به کارگیری تدابیر عزتمندانه و هوشمند گام‌های موثری برای آزادی هرچه سریع تر هموطنمان بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031170

وب گردی

وب گردی