دانشگاه علوم پزشکی تهران با مراکز آموزش عالی قطر همکاری می کند

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در راستای فعالیت میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی قطر امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تفاهم‌نامه با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر برای تعامل و همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مراکز آموزش عالی و درمانی قطر در اتاق مشترک ایران و قطر منعقد شد.

رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در جریان انعقاد این تفاهم‌نامه ضمن معرفی بخشی از توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه، یکی از اهداف اصلی برای گسترش تعاملات با اتاق مشترک را همکاری جهت تسهیل جذب منابع خارجی، حمایت‌های توسعه‌ای برای خدمات فناورانه و سلامت و مشارکت بخش‌های بازرگانی در سرمایه‌گذاری‌های حوزه فناوری عنوان کرد.

وی تلاش برای ایجاد شبکه ارتباطی پویا میان بخش‌های بازرگانی عضو اتاق و مراکز پژوهشی و فناوری تابعه دانشگاه را مهم توصیف کرد و همکاری با اتاق مشترک ایران و قطر در تعریف و تأمین منابع مالی پروژه‌های تحقیقاتی مشترک دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و درمانی قطر را خواستار شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان نکاتی در خصوص راه‌اندازی میز همکاری‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قطر پرداخت و افزود: حضور در Education City قطر با ایجاد شعبه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران و ارتباط در حوزه‌های مختلف درمانی از جمله اهداف ایجاد این میز همکاری است.

عدنان موسی پور، رئیس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر نیز با ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: این مجموعه در مسیر پیگیری مطالبات دانشگاه و تسهیل ارتباطات با مراکز علمی قطر تلاش خواهد کرد.

وی با تأکید بر اهمیت مطالعه امکان‌سنجی و ارزیابی ارتباطات علمی با قطر، گفت: استفاده از پتانسیل سفارت قطر در تهران و ایرانیان موفق مقیم این کشور تسهیل‌کننده برنامه‌های همکاری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031171

وب گردی

وب گردی