مجوز پروانه باشگاه ورزشی دانشگاه آزاداسلامی اراک صادر شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: با توجه به ظرفیت وپتانسیل ورزشی این دانشگاه  و برای بخشنامه سازمان مرکزی جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی مجوز پروانه باشگاه ورزشی واحد اراک صادر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: یکی از وظایف دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت در حیطه ورزش و گسترش فرهنگ ورزش در جامعه است که برای تامین سلامت جسمی مخاطبان خود اعم از دانشجویان، استادان، کارکنان و دانش آموزانی که در مدارس سما در حال تحصیل هستند را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه شعار دانشگاه آزاداسلامی ایجاد روحیه نشاط، شادابی، تامین و توسعه فرهنگ ورزشی درمحیط دانشگاه و جامعه است، گفت: با وجود رشته‌های علوم ورزشی، اماکن ورزشی، امکانات و تجهیزات بروز و استاندارد و نیروی انسانی متعهد و متخصص می‌توانیم در عرصه مدارس تخصصی ورزش فعالیت کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به ظرفیت وپتانسیل ورزشی دانشگاه آزاداسلامی اراک و در راستای بخشنامه سازمان مرکزی جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی مجوز پروانه باشگاه ورزشی دانشگاه آزاداسلامی اراک در رشته‌های ورزشی والیبال، فوتبال، فوتسال، بدمینتون، هندبال، ایروبیک، پیلاتس، آمادگی جسمانی اخذ شد.

کلانتری ارائه خدمات به غیر دانشجویان را از جمله ویژگی‌های باشگاه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برشمرد و خاطر نشان کرد: این امر می‌تواند به دانشگاه برای کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای کمک کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی اراک، اماکن ورزشی با زیرساخت‌ها و تجهیزات بسیار مناسب در اختیار دارد، اگفت: مجموعه سالن‌های ورزشی چند منظوره پوریای ولی و استخر اروند در شهرک دانشگاهی امیرکبیر کیلومتر 3 جاده خمین، زمین چمن در مجتمع قائم مقام فراهانی واقع در خیابان دانشگاه و سالن‌های ورزشی چند منظوره سما در کوی الهیه به عنوان باشگاه‌های ورزشی دانشگاه آزاداسلامی اراک آماده ارائه خدمات به جامعه دانشگاهی استان و همشهریان گرامی در سطح شهر اراک است.

وی تاکید کرد: باشگاه ورزشی می‌تواند به عنوان بازویی در بخش درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه را حمایت کند این در حالیست که حضور تیم تخصصی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در رشته‌های مختلف در پیشبرد اهداف دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از سال 1369 با جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر با 4 عضو هیأت علمی تمام وقت و 30 مدرس حق التدریس و 250 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعال است.


دانشگاه آزاداسلامی اراک دارای دو سالن سر پوشیده مخصوص ورزش‌های تیمی و چند سالن مخصوص ورزش‌های انفرادی مانند سالن کشتی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، شطرنج، سالن صخره نوردی و استخر سر پوشیده مجهز به امکانات تخصصی و بروز است و در حال حاضر سرانه اماکن ورزشی دانشگاه 1.67 متر مربع به ازای هر دانشجو است که تقریبا دو برابر سرانه ورزشی اماکن ورزشی استان مرکزی است.

لازم به ذکر است تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک از سال 97 تا کنون در مسابقات استانی والیبال دانشجویی خواهر و برادر مقام اول، در مسابقات فوتسال و والیبال استانی استادان و کارکنان مقام اول، در مسابقات سراسری در رشته‌های والیبال دانشجویی خواهر مقام اول و در رشته کاراته دانشجویی مقام دوم همچنین در مسابقات تنیس روی میز سراسری کارکنان مقام سوم و در مسابقات کشتی فرنگی دانشجویی مقام دوم مسابقات سراسری را کسب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031178

وب گردی

وب گردی