پرچم  50 کشور در اربعین امسال مشاهده شد

امام جمعه قزوین گفت: امسال پرچم 50 کشور در مسیر کربلا دیده شد و این عظمت پیاده‌روی اربعین را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، سومین شب از مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با حضور آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد. در این مراسم که با حضور پرشور هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه برگزار شد، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: اربعین نه تنها در صدر اسلام سابقه دارد، بلکه پیش از آن نیز به عنوان یک فرهنگ و ادبیات مطرح بوده و این مهم نشان دهنده اربعین به عنوان یک موضوع مهم دینی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به روایاتی در باب اهمیت اربعین، افزود: گفته شده هر جایی که مسجد واقع شده، تا 40 منزل همسایه مسجد محسوب می‌شود و در دین نیز درباره همسایه بسیار سفارش شده است.

وی تصریح کرد: در متون دینی آمده است اگر 40 مؤمن برای انسان دعا کنند، بجز حق الناس خدا از لغزش‌های دیگرش می‌گذرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اکثریت پیغمبران(ص) در چهل سالگی به رسالت مبعوث می‌شدند و گفته می‌شود انسان در چهل سالگی صاحب عقل کامل می‌شود و می‌تواند احساسات خود را کنترل می‌کند.

آیت‌الله عابدینی اربعین را فرصتی طلایی و معنوی دانست و بیان کرد: کارهای علمی و سایر فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم وقتی با اربعین گره می‌خورد، با اثرگذاری بسیار زیادی جلوه‌گری کرده و عظمت حقیقی پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند هر بنده‌ای که چهل روز خود را برای خداوند متعال خالص گرداند، چشمه‌های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند هر بنده‌ای را که خدا برای کاری انتخاب کند، شرح صدر به او می‌دهد، قلبش را مملو از حکمت کرده و خدای متعال از علوم الهامی به او می‌دهد که غیر از علوم اکتسابی است و این‌ها محصول اربعین است.

آیت‌الله عابدینی به اثرات معنوی اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: حماسه اربعین حسینی زمینه‌ساز قیام جهانی است که زمینه ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم خواهد کرد. امسال پرچم 50 کشور در مسیر کربلا دیده شد و این عظمت پیاده‌روی اربعین را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا فرمودند من جز زیبایی چیزی ندیدم، افزود: امروز عظمت و شکوه حضور مردم مسلمان در پیاده‌روی اربعین، ترجمه کلام حضرت زینب (س) است و مشاهده می‌کنیم این عظمت هر روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031185

وب گردی

وب گردی