تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی

رئیس سازمان حج و زیارت مرز خسروی را یکی از قدیمی ترین و مجهزترین پایانه های مرزی دانست و گفت: امسال در موسم اربعین حسینی تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی از این مسیر انجام گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی رضا رشیدیان بعد از بازگشت به کشور از مرز خسروی و بازدید این مرز گفت: خدا را بابت توفیق خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی شاکریم و از همه عزیزان اعم از گروه های مردمی، سازمان ها و نهادهایی که در جهت سهولت زیارت اربعین به ارائه خدمات پرداختند، تشکر می کنیم.

وی افزود: از مردم فهیم، متدین و منظم کشورمان که در این ایام به عتبات عالیات سفر کردند نیز تشکر می کنیم چرا که با توجه به رشد ۵۰ درصدی جمعیت و کمبود زیرساخت های عراق در حوزه نقل، بیشترین همراهی و صبوری را به خرج دادند و کلیت عملیات نیز به خوبی انجام پذیرفت.

وی افزود: در حال حاضر حدود 32 هزار نفر زائر ایرانی در عراق هستند که خدمات لازم تا آخرین زائر انجام می گیرد و ستاد راهنمایی زائر که تحت نظارت سازمان قرار دارد و سه درمانگاه هلال احمر و نمایندگان بیمه ایران همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص مرز خسروی نیز گفت: مرز خسروی یکی از قدیمی ترین و مجهز ترین پایانه های مرزی است که به دلیل برخی مشکلات در آنسوی مرز، تردد از آن مدتی انجام نمی‌گرفت که در ایام اربعین حسینی مجدداً ، بازگشایی آن انجام شد و زائران به خوبی از این مسیر تردد کردند.

وی افزود: در ایام اربعین امسال تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی و حدود ۵۰ هزار زائر خارجی به همراه حمل و نقل کالا از این مسیر «مرز خسروی» انجام گرفت.

در ایام اربعین امسال تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی و حدود ۵۰ هزار زائر خارجی به همراه حمل و نقل کالا از این مسیر «مرز خسروی» انجام گرفت

رشیدیان تصریح کرد: امیدواریم شاهد رونق این مسیر باشیم و این مهم برای سازمان حج وزیارت نیز مبارک است و می تواند برای تردد زائران در غیر ایام اربعین هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تردد از این مسیر چه در رفت یا در بازگشت، تاثیرات مثبتی در کاهش طول مسیر زائران به دنبال دارد .

رئیس سازمان حج وزیارت تاکید کرد:امیدواریم از هفته آینده تردد کاروانهای برنامه ریزی شده در این مسیر را نیز داشته باشیم ؛ برای سازمان حفظ امنیت زائران و توجه به زیرساخت های مسیرهای منتهی به عراق در مرز خسروی مورد توجه است. امیدواریم با عنایت دولت و ملت عراق امنیت مستمر در این مسیر را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031192

وب گردی

وب گردی