انتشار مجله هنر واحد یزد به زبان انگلیسی/ مجلاتی در حوزه صنعت نساجی و پلیمر در دانشگاه منتشر خواهد شد

معاون پژوهش و فناوری واحد یزد گفت: در رشته‌‌‌های نساجی، پلیمر و شیمی  بعد از دریافت مجوز لازم از سازمان مرکزی مجلاتی با این موضوعات منتشر خواهد شد.

نوید نصیری‌‌زاده معاون پژوهش و فناوری واحد یزد در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر، 3 مجله علمی در واحد یزد داریم که دارای مجوز سازمان مرکزی است. یکی از مجلات ما که با موضوع هنر منتشر می‌‌‌‌‌‌شود در مرحله دریافت مجوز وزارتین قرار دارد. مجلات دیگری هم با موضوع علم جغرافیا و ادبیات داریم. مجله هنر به زبان انگلیسی و مجله جغرافیا هم به صورت دو زبانه منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی تشریح کرد: بر طبق بخشنامه مربوط به نشریات دانشجویی از کلیه مقالاتی که در مجلات علمی و پژوهشی واحد یزد منتشر می‌‌‌‌‌‌‌شود فقط 30 درصد مطالب متعلق به استادان واحد دانشگاهی ما بوده و بقیه مقالاتی که در این مجلات ارائه می‌‌‌‌شود برگرفته از نوشته‌‌‌های استادان دیگر دانشگاه‌‌‌‌ها در داخل و خارج از کشور است. تاکنون مقالاتی از استادان دانشگاه‌‌های مطرح دنیا هم در مجله هنر واحد یزد به انتشار رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری واحد یزد در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه مجلاتی که در واحد یزد منتشر می‌‌شود به صورت فصلنامه و در قالب الکترونیکی ارائه شده و تعداد محدودی هم به صورت نسخ کاغذی تهیه و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و دیگر نهادها و ارگان‌‌‌‌‌‌های مربوط ارسال می‌‌‌‌‌شود.

نصیری‌‌زاده درباره ایجاد مجلات جدید علمی و پژوهشی در واحد یزد تاکید کرد: درصددیم تا در رشته‌‌‌های نساجی، پلیمر و شیمی هم بعد از دریافت مجوز لازم از سازمان مرکزی مجلاتی را با این موضوعات منتشر کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به آخرین آیین‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که در حوزه نشریات علمی منتشر شد؛ از این زمان تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد شد. بر طبق این آیین‌‌نامه نشریات واحدهای دانشگاهی مختلف در دانشگاه آزاد باید بر این مبنا منتشر شوند. از جمله این تغییرات می‎‌‌‌‌‌‌‌‌توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند. فرآیند ارزیابی رتبه نشریات نیز تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد یزد درباره شرایط اعضای تحریریه مجلات دانشگاهی تصریح کرد: شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی نیز تغییر کرده است. تعداد اعضای هیئت تحریریه نیز باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031203

وب گردی

وب گردی