چه سنی برای بچه دار شدن ایده‌آل است؟

با وجود افزایش سن بچه دار شدن در چند دهه گذشته در ایالات متحده ، تحقیقات کمی در مورد استنباط و نظر افراد در مورد سن ایده آل برای فرزندآوری وجود دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از پایگاه سلول‌های بنیادی، برای کشف این که افراد چه سنی را برای داشتن اولین فرزند ایده آل می‌دانند و چگونه افراد در مورد سن ایده آل فکر و صحبت می کنند، ‌دکتر آندره آملنیکاس و همکارانش در دانشگاه نیویورک مطالعه ای را انجام داده اند. این مطالعه نشان داد که بسیاری از شرکت کنندگان، عواملی مانند اشتغال پایدار و مسکن قابل قبول را برای داشتن فرزند ضروری دانسته اند.

بسیاری از زنانی که در این مطالعه شرکت کردند، ترجیح می دهند که قبل از این که به سن خاصی برسند و شانس بارور شدنشان با توجه به سن کاهش یابد، فرزند دار شوند. برخی از شرکت کنندگان نیز ذکر کرده اند که ترجیح می دهند قبل از این که بچه دار شوند به سفر بپردازند و یا این که تحصیلات شان را به اتمام برسانند و یا برخی کارهای ناتمام را به پایان برسانند. محققین دریافتند که بیشتر شرکت کنندگان اوایل دهه 30 را بهترین سن برای بچه دار شدن می دانند.

این مطالعه بخشی از یک پروژه ای بزرگ تر تحت عنوان جایگاه اجتماعی و تشکیل خانواده بوده است که داده های منحصربفردی را در ارزیابی تشکیل خانواده و تصمیم گرفتن در این زمینه ارائه داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031204

وب گردی

وب گردی