ساخت هواپیما و کشتی سبک با تجهیزات نانو‌کامپوزیت در مرکز رشد واحد ساری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: با وزارت دفاع و کشتی‌‌‌سازی صدرا وارد مذاکره شدیم تا هواپیما و کشتی سبک با تجهیزات نانو کامپوزیت را طراحی کنیم.

رحمان غفاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباه فعالیت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی گفت: ماموریت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، شناسایی و کشف استعدادهای درخشان و مستعد دانشجویان، دانش‌‌آموزان و جوانان با هدف جذب، پرورش، هدایت و اعتلای سطح علمی آنان است که دانشگاه آزاد واحد ساری به نوبه خود سعی و اهتمام در اجرای این امر کرده است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر، باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد ساری دارای بیش از 250 عضو است که تاکنون توانسته خدمات و تسهیلات خوبی را برای دانشجویان فراهم کند. مهم‌‌‌ترین فعالیت‌‌‌‌‌‌‌های باشگاه، کسب سه مدال طلا، 9 نقره و 4 برنز از مسابقات جهانی اختراعات در کره جنوبی، کرواسی، فرانسه و انگلیس است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در ادامه درباره موفقیت‌‌‌های کسب شده توسط باشگاه پژوهشگران واحد ساری اظهار کرد: کسب سه رتبه دانشجویی برتر کشور توسط دو نفر از اعضای باشگاه طی سال‌‌‌های 89 تا 95 و کسب رتبه باشگاه نمونه کشور از سال 89 تا 95، چاپ 300 مقاله isi، چاپ 60 مقاله در مجلات معتبر خارجی؛ همچنین چاپ 150 مقاله در مجموعه مقالات همایش‌‌های داخلی و بین‌‌‌المللی و چاپ بیش از 60 مقاله در مجلات معتبر داخلی، برگزاری همایش و انجام 5 طرح پژوهشی اعزام 3 نفر جهت ارائه مقاله در کنفرانس‌‌‌های خارجی طی سال‌‌‌های 93 تا 95 و کسب رتبه برتر عملکرد فرهنگی در بین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور در سال 96 از جمله موفقیت‌‌‌های کسب شده در باشگاه پژوهشگران این واحد دانشگاهی است.

غفاری درباره فعالیت مراکز رشد واحد ساری خاطرنشان کرد: یک شرکت دانش‌‌‌‌‌‌بنیان در مرکز رشد واحد ساری داریم که کارهای مربوط به ICT را انجام می‌‌‌دهد. قراردادهایی را با نیروگاه‌‌‌های مختلف کشور منعقد کردیم تا یکسری کیت‌‍‌‌ها و بردهایی را که توسط شرکت زیمنس آلمان طراحی می‌‌‌شود و به دلیل تحریم‌‌‌ها واردات این محصول با مشکل مواجه شده است؛ با خودکفایی و تکیه بر دانش بومی تولید کرده و به نیروگاه‌‌‌ها ارسال کنیم. هر نیروگاهی حدودا به 300 عدد از این کیت‌‌‌‌ها نیازمند بوده که قیمت هرکدام بین 25 تا 30 میلیون تومان است. درصددیم قراردادهایی را با ایران‌خودرو و سایپا منعقد کنیم تا قطعات برقی مورد نیاز شرکت‌‌‌های خودروسازی مربوط را تولید کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: با وزارت دفاع و کشتی‌‌‌سازی صدرا وارد مذاکره شدیم تا هواپیما و کشتی سبک با تجهیزات نانو کامپوزیت را طراحی کنیم. انجام تست روغن و عیب‌‌‌یابی ماشین در آینده از دیگر فعالیت‌‌‌های ماست که با انعقاد قرارداد با ارگان‌‌های مختلف درآمد مناسبی را از این راه کسب می‌‌‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031233

وب گردی

وب گردی