امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول در راستای ساخت و تعمیر قطعات یدکی صنعت هواپیمایی و دیگر تعاملات علمی و تحقیقاتی به امضاء رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول در راستای ساخت و تعمیر قطعات یدکی صنعت هواپیمایی و دیگر تعاملات علمی و تحقیقاتی به امضاء رسید.

علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در ابتدای این نشست، ضمن معرفی امکانات و تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و توان علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان این واحد، در راستای مقابله با تحریم های آمریکا و ایادی دست نشانده آن و پتانسل های بالای علمی جوانان دانشگاهی برای ساخت و تولید صنایع داخلی به خصوص در صنعت هواپیمایی، اعلام داشتند که این واحد دانشگاهی با وجود مرکز تحقیقات مواد و انرژی و دستگاه های پیشرفته، توانایی طراحی و تولید قطعات مصرفی و وارداتی مورد نیاز پایگاه چهارم شکاری دزفول را دارد.

وی در ادامه افزود: این واحد دانشگاهی می تواند برخی از قطعات صنعتی مورد نیاز صنعت هواپیمایی را زیر نظر کارشناسان این پایگاه به تولید انبوه رسانده و به دیگر پایگاه های هوایی و صنایع نظامی کشور نیز ارسال نماید.

افروس در این نشست با اهداء لوح تبریکی ارتقاء درجه سرتیپ دومی بهمن بهمرد فرمانده پایگاه هوایی وحدتی دزفول که نشان از لیاقت و شایستگی وی بوده را تبریک گفته و آرزوی موفقت و سربلندی برای ایشان از درگاه خداوند، خواستار شد.

در ادامه علی حیدری مقدم مدیر خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ضمن استقبال از تعامل و همکاری علمی پژوهشی بین دانشگاه و پایگاه چهارم شکاری، ادامه داد: با توجه به توان علمی دانشگاه در راستای جوان سازی قطعات سوپر آلیاژها به منظور افزایش عمر این قطعات، این واحد دانشگاهی آماده انجام پروژه های مشترک به منظور افزایش عمر سوپرآلیاژ های مورد استفاده در صنایع هوافضا می باشد که در حال حاضر این واحد دانشگاهی در ساخت قطعات صنعتی می توانیم آنچه را که کارشناسان صنعت هواپیمایی پایگاه چهارم شکاری از ما بخواهند را از مرحله ی طراحی تا تولید انبوه انجام داده و گامی در پیشرفت خودکفایی برداشته شود.

در این نشست سرتیپ دوم خلبان ستاد بهمن بهمرد فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول که با هیاتی از کارشناسان و متخصصین هواپیمایی حضور یافته بودند با ابراز خوشنودی از تعامل علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با صنعت هوایی و ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز هواپیمایی این پایگاه، افزود: بیشتر قطعات مصرفی هواپیماهای ما ساخت داخل کشور هستند و با توجه به پتانسیل های کارگاهی و آزمایشگاهی که در دانشگاه می بینیم این واحد دانشگاهی توانایی ساخت این قطعات را دارد که بعد از عقد این تفاهم نامه، قطعات مورد نظر را زیر نظر کارشناسان پایگاه و متخصصین دانشگاه خواهیم ساخت و برای تایید نهایی و گواهی استاندارد اقدام خواهیم نمود. و ما دوست داریم این افتخار در مرحله ی نخست بنام شهر دزفول و سپس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ثبت شود.

بهمن بهمرد، از کارشناسان و متخصصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول جهت بازدید میدانی و عملیاتی و آشنایی با قطعات مورد نظر هواپیماهای پایگاه چهارم شکاری دعوت بعمل آورد.

بعد از پایان نشست تخصصی، استادان دانشگاه و کارشناسان پایگاه هوایی، از کارگاه ها و آزمایشگاه های این دانشگاه بازدید میدانی بعمل آورده و از نزدیک با طرز کار و چگونگی ساخت وسایل و قطعات مورد نظر آشنایی پیدا کردند.

در پایان این نشست ضمن ادای احترام به شهدای گمنام در صحن مسجد موعود دانشگاه، نماز وحدت ظهر و عصر در این مسجد با حضور دانشجویان و کارکنان این واحد برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031236

وب گردی

وب گردی