برگزاری دوره آموزشی-تخصصی رویش۳ با محوریت گروه‌های جهادی دانشجویی

دبیر دوره تخصصی رویش ۳ سازمان بسیج دانشجویی گفت: این دوره با هدف توانمندسازی و شبکه‌سازی گروه‌های جهادی دانشجویی از 15 تا 17 آبان‌ماه در آبعلی برگزار می‌شود.

محمد امین میرچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری دوره تخصصی رویش 3 سازمان بسیج دانشجویی کشور از 15 تا 17 آبان‌ماه خبر داد و گفت: این دوره ویژه گروه‌های جهادی فعال در عرصه اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

وی درباره اهداف دوره تخصصی رویش 3 بیان کرد: این دوره با هدف توانمندسازی و شبکه‌سازی گروه‌های جهادی دانشجویی با محوریت حل مشکلات اقتصادی روستا‌ها و مناطق محروم کشور برگزار می‌شود.

دبیر دوره تخصصی رویش 3 با بیان اینکه این دوره برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد، گفت: هسته مطالعاتی متشکل از چند کارشناس حوزه فعالیت‌های جهادی از چند هفته پیش، ارزیابی‌هایی ابتدایی و بررسی لازم را انجام داده است و گروه‌های جهادی که فعالیت‌های اقتصادی آنها نمود پیدا کرده است را شناسایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دوره تخصصی رویش 3 به مدت 3 روز در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا آبعلی سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود که در این دوره آموزش‌های مختلف توسط استادان حوزه اقتصادی به آنها داده می‌شود.

میرچی عنوان کرد: دوره‌ تخصصی رویش 3 با تشکیل حلقه‌های انتقال تجربه و میزهای تخصصی با موضوعات مختلف از جمله بازار، تسهیل‌گری فروش کالا و خدمات، آموزش تخصصی و فرهنگ‌سازی اقتصاد اسلامی تشکیل خواهد شد.

به گفته دبیر دوره تخصصی رویش 3؛ گروه‌هایی که بتوانند فعالیت‌های اقتصادی آینده خود در منطقه هدف را ترسیم کنند، در پایان دوره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر حل المسئله بودن فعالیت‌های گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی باید مشخص کنند با فعالیت در مناطق هدف چه مشکلی را حل می‌کنند، هر گروه جهادی که در این دوره شرکت می‌کند باید یک موضوع یا مسئله که برنامه‌ای برای حل آن دارند را، عنوان کند.

به گفته میرچی، از 100 گروه فعال جهادی دانشگاه‌های مختلف کشور برای حضور در دوره تخصصی رویش 3 دعوت به عمل‌ آمده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله خروجی دوره در قالب کلیپ تصویری و مکتوب منتشر می‌شود تا اندوخته‌های اقتصادی گروه‌های جهادی در اختیار سایر گروه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031241

وب گردی

وب گردی