پویش فناوری در زمینه تشخیص مشکل و ارائه راه حل به صنایع کمک خواهد کرد

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاداسلامی گفت: برخی صنایع به روش های سنتی اداره می شوند و مشکل بسیاری از آنها این است که اطلاعی از مشکل خود ندارند و پویش فناوری در زمینه تشخیص مشکل و ارائه راه حل به آنان کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاداسلامی و سید محمد جواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه آزاداسلامی از مرکز رشد دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد بازدید کردند.

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاداسلامی در حاشیه این بازدید گفت: پویش شامل سه بخش پویش خلاقیت، پویش کارآفرینی و پویش فناوری است.

وی افزود: پویش خلاقیت، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت در دل دانشگاه است، پویش کارآفرینی مستقیماً زیر نظر مراکز رشد انجام می شود و با تحقیق در زمینه نیاز صنایع و تشکیل یک هسته برای رفع نیاز آنها اقدام می‌کند و پویش فناوری مشارکت در سرمایه گذاری را دنبال می کند.

حامد معیری اظهار کرد: برخی صنایع به روش های سنتی اداره می شوند و مشکل بسیاری از آنها این است که اطلاعی از مشکل خود ندارند و پویش فناوری در زمینه تشخیص مشکل و ارائه راه حل به آنان کمک خواهد کرد.

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاداسلامی و سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه آزاداسلامی در این بازدید، ضمن نظارت بر روند فعالیت های این مراکز، به بررسی و رسیدگی به مشکلات و چالش های موجود پرداختند و از اقدامات صورت گرفته در مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کردند با هماهنگی های انجام شده به زودی شاهد پیوستن مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به مجموعه پارک علم و فناوری و ایجاد هم افزایی بیشتر در بین این مراکز باشیم.

حمید منتظرالقائم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت های حمایتی که در این واحد دانشگاهی ایجاد شده است، مطابق با بخشنامه مراکز رشد تا سقف ششصد میلیون ریال حمایت در قالب پرداخت مادی و تسهیلات به واحدهای مستقر در این مرکز اعطا شود. بنابر برنامه ریزی های حوزه پژوهشی ارائه محصولات واحدهای مستقر در مرکز رشد در نمایشگاه های مختلف و همچنین نمایشگاه ساخت ایران از یک طرف و از طرف دیگر جهت ارائه خدمات صادرات به واحدهای مستقر در مرکز از اقدامات اخیر این حوزه بوده است.

در ادامه احسان روحانی مدیر مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی و مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد ضمن معرفی این مرکز گفت: مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد از سال 1390 راه اندازی شده است و 10 شرکت فناور و دانش بنیان، 10 هسته دانش بنیان و ۲۰ مجموعه نوآور و دانش بنیان در این مرکز مستقر شده و مشغول فعالیت هستند.

احسان روحانی افزود: از جمله طرحهای شاخص در این مرکز می توان به تردمیل هیدروتراپی، دستگاه تسکین درد الکترومغناطیسی، دستگاه های سنجش قدرت بدن، قارچهای دارویی،پروتز زانو، تولید و فرآوری ریزجلبکها و یخچال خودرو اشاره کرد.

وی، پوشش نانو ذرات، دستگاه تنش سنج آلتراسونیک، گچ مارکت –پوشش مواد در دمای بالا را برخی از مهمترین ایده ها و طرحهای فناورانه موجود در مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد برشمرد.

در این بازدید مسئولان هسته ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز و صاحبان طرح و ایده، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌ های خود را ارائه کردند.

کد خبر: 1031243

وب گردی

وب گردی